بیش از نیمی از جوانان مسلمان در فرانسه می خواهند طبق قوانین شریعت زندگی کنند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر بیش از نیمی از جوانان مسلمان در فرانسه می خواهند طبق قوانین شریعت زندگی کنند
بیش از نیمی از جوانان مسلمان در فرانسه می خواهند طبق قوانین شریعت زندگی کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 بیش از نیمی از جوانان مسلمان در فرانسه زیر 25 سال قانون شریعت را بالاتر از این ایالت می دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Valeurs، پنجاه و هفت درصد جوانان مسلمان ترجیح می دهند بر اساس قوانین مذهبی زندگی کنند. این رقم نسبت به سال 2016 10 درصد رشد کرده است. در میان کاتولیک ها، این رقم تنها 15 درصد می باشد.

از مسلمانان و کاتولیک های فرانسه در مورد امکان نمایش کاریکاتورهای شخصیت های مذهبی در مدارس پرسیده شد که تنها یک سوم از مسلمانان آن را مجاز دانستند در حالی که 80 درصد از مسیحیان با آن مشکلی نداشتند. علاوه بر این 81 درصد از پیروان اسلام از اجرای زمانبدی جداگانه برای زنان در استخرها حمایت می کنند، در حالی که در میان کاتولیک ها و بی خداها، حدود 20 درصد این را لازم می دانند. علاوه بر این، 82 درصد از مسلمانان می خواهند زبان عربی را در مدارس بیاموزند، كه این مورد در میان کاتولیک ها تنها 18 درصد می باشد.

به گفته کارشناسان موسسه افکار عمومی Ifop، این مطالعه نشان داد که بخش قابل توجهی از جوانان مسلمان ارزش های مشترکی با اسلام گرایان دارند. در کل 5.7 میلیون پیرو دین اسلام در فرانسه وجود دارد (حدود 9 درصد از کل جمعیت).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала