گزارش و تحلیل

مرز اسرائیلیات کجاست؟

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر مرز اسرائیلیات کجاست؟
مرز اسرائیلیات کجاست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک

اسپوتنیک - یکی از نکاتی که دائما توسط مقامات ارشد آمریکایی مطرح می شود این است که امنیت اسرائیل برای آنها در اولویت است و هر رییس جمهوری در این کشور انتخاب شود تعهد می نماید که هر آنچه در توان دارد برای حفظ موجودیت اسرائیل انجام دهند.

برخی سوال می کنند که چرا چنین است، یعنی آمریکا حاضر است به خاطر بیست یا سی میلیون یهودی در کل جهان در مقابل 1.6 میلیارد مسلمان بایستد؟

در پاسخ باید گفت بله.

چون آن بیست سی میلیون یهودی با هم هستند در حالی که 1.6 میلیارد مسلمان بر هم.

درست است که تعداد یهودی ها بسیار کم است اما آنها توانسته اند مراکز تصمیم گیری جهانی را در اختیار بگیرند و اموال و افعال  خود را روی هدف واحد و آن ایجاد اسرائیل که از نیل تا فرات متمرکز کنند در حالی که عموم ثروت‌ مندان مسلمان اموال خود را برای تفریح و خوشگذرانی خرج می کنند.

شما تا به حال تصویر چند یهودی را در رسانه ها مشاهده کرده اید که در حال عیش و نوش و خرج کردن اموال خود هستند در حالی که اگر یک جستجوی ساده در اینترنت کنید تصاویر تعداد زیادی از مسلمانان را مشاهده می کنید که درحال به قول معروف لهو و لعب هستند و در حال خرج کردن اموال خود در راه هایی که نه فقط از نظر دینشان بلکه از نظر جامعه هم بسیار مذموم است و بعد توقع دارند که در مجامع بین المللی آنها را قبول داشته باشند و یا روی آنها حساب باز کنند.

اردوغان از ماکرون به خاطر صحبت درباره اسلام انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران
اردوغان از ماکرون به خاطر صحبت درباره اسلام انتقاد کرد

هر از گاهی هم به پیامبر مسلمانان توهین می کنند تا ببینند چه قدر غیرت در میانشان باقی مانده تا آنها را نیز هدف قرار دهند.

آیا می توان تصور کرد یک نفر جسارت کند به یکی از مقدسات یهودی ها در جهان توهین کند؟

اصلا یهودی ها به کنار، شاید برخی تصور کنند که چرا من روی یهودی ها متمرکز شده ام.

آیا تا به حال مشاهده کرده اید که رسانه ای به باورهای بودایی ها و یا هندوها و... بی احترامی کند؟

این مرزها را یهودی ها طی یکی دو سال و یا حتی ده یا بیست سال ایجاد نکردند بلکه چندین قرن سختی کشیدند تا متوجه شوند قدرت آنها در اتحاد و همبستگی شان است و با این اتحاد و همبستگی می توانند برای حریم خود خطوط قرمز ترسیم کنند.

متاسفانه طی یک دوره بسیار طولانی از حکومت عثمانی بر کشورهای اسلامی بسیاری از مسلمانان درگیر بی سوادی و خرافات شدند، بی سوادی و خرافاتی که سلاطین عثمانی به عمد در میان مسلمانان رواج داده بودند تا راحت تر بتوانند بر آنها حکومت کنند.

قبل از آن هم مغول ها به کشورهای اسلامی حمله کردند و تمدن پیشرفته اسلامی را با خاک یکسان کرده بودند، بگونه ای که دیگر مسلمانان نتوانستند روی پای خود بایستند.

پس از استقلال مسلمانان به جای اینکه به دنبال وحدت بروند درگیر همان خرافات شدند، خرافاتی که به اسرائیلیات معروف است چون کلا در اصول دینی و یا فرهنگ مسلمانان نبود ولی به فرهنگ آنها و عموما توسط دشمنان مسلمانان تزریق شد.

به جای اینکه مسلمانان به دنبال وحدت و از بین بردن تفرقه و از بین بردن اسرائیلیات در دین خود باشند متاسفانه مشاهده می کنیم امروزه اسرائیلیات به شدت در میان آنها رواج پیدا کرده و گسترش تفرقه هستند.

بعد توقع دارند که جهان برایشان احترام قایل باشد!

اگر مسلمانان می خواهند جهان برایشان احترام قایل باشد، باید ابتدا به فکر وحدت خود باشند و اسرائیلیات را از دینشان خارج کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала