اعمال مقررات منع رفت‌وآمد در ایتالیا

© AP Photo / Gregorio Borgiaاعمال مقررات منع رفت‌وآمد در ایتالیا
اعمال مقررات منع رفت‌وآمد در ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر ایتالیا مصوبه مربوط به اعمال محدودیت در رفت‌وآمد به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور را به امضا رسانید.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش منتشر شده بر روی سایت کاخ چیگی، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا سه‌شنبه شب مصوبه جدید شورای وزیران این کشور در خصوص اعمال محدودیت در حرکت آزادانه بعد از ساعت 10 شب در این کشور را به امضا رسانیده است.

نخست وزیر پیشین ایتالیا به خاطر ابتلا به  کرونا در بیمارستان بستری شد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر پیشین ایتالیا به خاطر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد

این بسته اقدامات دولت ایتالیا از پنجشنبه شب اجرا می‌شود و تا 3 دسامبر ادامه خواهد داشت. جزئیات اصلی آن منع رفت و آمد از ساعت 10 شب تا 5 صبح خواهد بود: حرکت در خیابان فقط به دلایل بهداشتی، کاری و تحصیلی یا در موارد اضطراری مجاز خواهد بود.

علاوه بر این، همانطور که کونته پیش از این اعلام کرده بود، موزه‌ها و گالری‌ها در سراسر ایتالیا تعطیل می‌شوند و مراکز خرید بزرگ شنبه و یکشنبه تعطیل خواهند بود. ظرفیت حمل و نقل عمومی به نصف کاهش یافته و دانش آموزان سالهای بالا به یادگیری از راه دور روی می‌آورند.

بر اساس این مصوبه ، 20 ناحیه این کشور بر اساس وضعیت همه گیر کرونا در هر منطقه به سه گروه تقسیم می‌شود. تصمیم برای اعطای یکی از رنگها (قرمز ، نارنجی و زرد) به هر منطقه به صورت جداگانه توسط وزارت بهداشت ایتالیا پس از ارزیابی گسترش شاخص عفونت، تعداد بیماران بستری در بیمارستان و سایر معیارها گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала