بازار داغ فروش اعضای بدن در ایران +عکس، ویدئو

© Sputnik / Tihanov /  مراجعه به بانک تصاویر داعشی ها خرید و فروش اعضای بدن انسان را آغاز کردند
داعشی ها خرید و فروش اعضای بدن انسان را آغاز کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تبلیغات و گسترش فروش اعضای بدن به دلیل فقر در بسیاری از شهرهای ایران به امری عادی تبدیل شده است که کاربران در رسانه‌های اجتماعی به شدت به این پدیده نوظهور واکنش نشان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از کاربران ایرانی در صفحات اجتماعی به موضوع تبلیغات و فروش اعضای بدن اشاره می‌کنند که به تازگی علاوه بر آگهی بر روی دیوارها در سطح شهر و در نزدیکی بیمارستان‌ها، در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام نیز به وفور به چشم می‌خورد.

View this post on Instagram

A post shared by Qom Like | قم لایک (@qomlike) on

این کاربران ضمن اشاره به یک کانال تلگرامی که بیش از ۱۴۰ هزار عضو برای خرید و فروش دارد عنوان می‌کنند بسیاری از مردم از روی ناچاری اقدام به آگهی برای فروش اجزای بدن خود از قبیل کلیه، کبد، قلب، قرنیه و مغز استخوان می‌کنند و دلیل آن را بیکاری، افزایش تورم، هزینه خانوارها و بسیاری موارد دیگر می‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by ninda.shayan💎 (@khabar.nioz) on

برخی از کابران عنوان می‌کنند در کنار گسترش فروش اعضای بدن بازار رحم اجاره‌ای هم حسابی داغ داغ شده است که فرد حدود ٤٠ ميليون تومان با حدود مبلغ ماهيانه ۱/۵ میلیون تومان می‌گيرند و رحم خود را طى قراردادى براى فرزند ديگران اجاره می‌دهند.

View this post on Instagram

A post shared by عدالت خواهی، مطالبه گری (@shafafiat.systemi) on

کاربران بسیاری ضمن اظهار تاسف فراوان عنوان می‌کنند از اخبار روزمره در ایران که چیزی جز اختلاس، گرانی، تورم، احتکار، فقر، جنایت، فروش اعضای بدن و فروپاشی خانواده‌ها نیست خجالت می‌کشند. این کاربران معتقدند نام این اتفاقات دیگر فقر نیست بلکه فروپاشی یک کشور با تمدن دیرینه است که مردان سیاسی آن در خواب غفلت به سر می‌برند.

View this post on Instagram

A post shared by shahre hert (@shahre0hert) on

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند از دیدن کانال خرید و فروش اعضای بدن و آگهی‌‌های فراوان برای فروش بسیار شوکه شده‌اند اما دردناک‌تر از آن تاکید بر تماس و فروش فوری است که این مسئله نشان می‌دهد این افراد تا چه حد در شرایط سخت به سر می‌برند. این کاربران از این اتفاق بسیار متاثر هستند و برخی تنها با جمله "متاع جان برای نان" واکنش نشان می‌دهند.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала