روسیه بارها در مورد خطر تروریسم به فرانسه هشدار داده بود

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو بارها به پاریس در مورد خطرات ناشی از تروریست های قفقاز شمالی هشدار داده بود.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: "با بازگشت به مبحث رادیکالیزم ، می توانم بگویم که ما بارها به شرکای فرانسوی خود در مورد خطرناشی از  تروریست های قفقاز شمالی هشدار داده ایم اما آنها این افراد را به عنوان" مبارزان آزادی "پذیرفته اند.

به گفته سیرومولوتف ، "بسیاری از این" مبارزان آزادی "دروغین  اتفاقاً در فرانسه پناهنده شده و حتی برخی از آنها شهروند این کشور شدند."

وی ، که به طور کلی در مورد روابط بین مسکو و پاریس صحبت می کرد ، یادآوری کرد که "تعامل در زمینه مبارزه با تروریسم جایگاه قابل توجهی در روابط روسیه و فرانسه دارد".

فرد مظنون به همدستی با مهاجم نیس در فرانسه بازداشت شد - اسپوتنیک ایران
فرد مظنون به همدستی با مهاجم نیس در فرانسه بازداشت شد

به گفته وی ، "مطابق توافق های روسای جمهور ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون ، کارگروه دو کشور برای  مبارزه با چالش ها و تهدیدهای جدید فعالیت خود را از سر گرفت. در 11 سپتامبر سال جاری در پاریس ، به مناسبت سالگرد حملات خونین تروریستی در ایالات متحده ، اولین جلسه این کارگروه  پس از وقفه طولانی مدت برگزار شد. " وی با بیان اینکه "من به عنوان یک رئیس مشترک از طرف روسیه در این مکانیزم ، نتایج این جلسه را عالی ارزیابی می کنم ،" و افزود: " گفتگوی ما توام با علاقه مندی بسیار و در راستای رسیدن به نتایج مشخص بود".

اولگ سیرومولوتوف گفت: "ما موفق به تعیین تعدادی از راستاهای مشخص برای تقویت همکاری های دو جانبه در مقابله با تروریسم ، رادیکالیزم ، جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر شده  و گام های  بعدی را برای تامین  امنیت در حمل و نقل و در هنگام رویدادهای مهم ورزشی در نظر گرفتیم ."

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت: "ابتکارات مشخصی برای گسترش همکاری عملی بین مسکو و پاریس ارائه شده است که در حال حاضر توسط ادارات مربوطه هر دو طرف بررسی می شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала