احضار سفیر ایران در لندن به وزارت خارجه بریتانیا+ عکس

CC BY-SA 4.0 / MrZeroPage / Nazanin and Richard Ratcliffe (File)ریچارد راتکلیف و نازنین زاغری روزنامه نگار بازداشتی در ایران
ریچارد راتکلیف و نازنین زاغری روزنامه نگار بازداشتی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نازنین زاغری رتکلیف مجددا به دادگاه احضار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فورین آفیس»، سفیر ایران در لندن در زمینه احضار مجدد نازنین زاغری رتکلیف به دادگاه، به وزارت خارجه بریتانیا فراخوانده شد.

در اعلامیه وزارت خارجه بریتانیا آمده است:«ما به سفیر ایران گفتیم که برخورد ایران با نازنین زاغری رتکلیف ناعادلانه و غیرمجاز است. چنین برخوردی نسبت به نازنین زاغری، اعتبار کشور ایران را خدشه‌دار می سازد. زمان آن فرا رسیده تا او و دیگر شهروندان بریتانیایی زندانی در ایران آزاد شوند».

نازنین زاغری-رتکلیف، زندانی سیاسی و شهروند دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی قرار است دوشنبه آینده، در دادگاه حاضر شود. ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری با اعلام خبر احضار مجدد همسرش به دادگاه، گفته که مأموران به این زندانی سیاسی اعلام کرده‌اند وسایل خود را جمع کرده و برای بازگشت به زندان آماده باشد.

نازنین زاغری-رتکلیف از ۲۷ اسفند ۹۸ و به دنبال شیوع کرونا در زندان‌های ایران، با پابند الکترونیک به صورت موقت از زندان آزاد شد و اکنون در خانه والدینش در غرب تهران در مرخصی به ‌سر می‌برد.

نازنین زاغری ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه خمینی تهران بازداشت و سپس به اتهام‌های متعدد از جمله «براندازی نرم» و همکاری با «مؤسسات معاند» به پنج سال زندان محکوم شد.

​ریچارد رتکلیف، همسر زاغری و بنیاد خیریه رویترز که زاغری برای آن کار می‌کند اتهامات وارده به او را رد کردند. رتکلیف گفت همسرش در هفته‌های اول در انفرادی بوده و تحت فشار مجبور به امضای اعتراف شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала