سفارت روسیه ادعای قصد اعزام سربازان روسی به کاتالونیا را به سخره گرفت

© REUTERS / Albert Geaسفارت روسیه ادعای قصد اعزام سربازان روسی به کاتالونیا را به سخره گرفت
سفارت روسیه ادعای قصد  اعزام سربازان روسی به کاتالونیا را به سخره گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه ادعای مربوط به قصد مسکو برای اعزام 10 هزار سرباز روسی برای کمک به جدایی طلبان کاتالونیا را مسخره نامید و آنرا به سخره گرفت.

به گزارش اسپوتنیک تعدادی از رسانه های اسپانیا اعلام کرده بودند بازپرسان  بر اساس شنود مکالمات تلفنی به این نتیجه رسیده اند که مقامات روسیه آماده اعزام 10 هزار سرباز برای کمک به جدایی طلبان کاتالونیا هستند.

دیپلمات های روسی در توئیتر نمایندگی دیپلماتیک روسیه نوشتند اطلاعات مربوط به ورود سربازان روسی ناقص است. آنها به شوخی گفتند که لازم است چند صفر به تعداد سربازان اضافه شود. آنها همچنین متذکر شدند که در واقع در نظر بود برای انتقال نیروها از هواپیماهای "موخا" و "چاتو" ، که در سالهای جنگ داخلی در کاتالونیا مونتاژ شده و تا زمان دریافت  دستور رمزگذاری مربوطه به خوبی مخفی شده اند.


آشوب در بارسلون با حضور 500 هزار نفر + ویدئو 
 - اسپوتنیک ایران
آشوب در بارسلونا با حضور 500 هزار نفر + ویدئو

پیش از این در دادگاه اسپانیا ، اطلاعاتی در مورد آمادگی مقامات روسیه برای اعزام 10 هزار سرباز برای کمک به جدایی طلبان کاتالونیا منتشر شده بود. بازپرسان ادعا می کنند که می توان از شنود مکالمات دو گفتگوی نلفنی ویکتور تارادلا، فرد مورد اعتماد کارلس پوژدمونت، رهبر سابق کاتالونیا که به روسیه سفر کرده بود، می توان در مورد روابط وی با مسکو نتیجه گیری کرد گویا وی رهبر سابق کاتالونیا به اطلاع داده بود  که می توان روی 10 هزار سرباز روسی آماده دفاع از کاتالونیای مستقل حساب کرد.

ادعا می شود که رئیس "سازمانی که در دوران گورباچف ​​ایجاد شده" نیز آماده پرداخت بدهی خارجی دولت جدید بوده است ، اما پوژدمونت موافقت نکرد.

در سال 2019 ، دادگاه عالی اسپانیا تحقیق در مورد عملیات اداره کل اطلاعات ارتش روسیه (معروف به گرو)   در امور داخلی کاتالونیا را آغاز کرد.

همه پرسی استقلال کاتالونیا در اول اکتبر 2017 برگزار شد. بیش از 90 درصد از شرکت کنندگان در این همه پرسی به خروج کاتالونیا از ترکیب اسپانیا رای دادند. پس از آن ، پوگدمونت اعلامیه استقلال کاتالونیا را امضا کرد و از همه کشورهای جهان خواست این منطقه را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند. دولت مرکزی اسپانیا سعی کرده بود با استفاده از همه روشها از جمله روشهای قهری مانع  برگزاری همه پرسی شود و در نتیجه ناآرامی ها  893 نفر زخمی شدند. مادرید در نهایت  نتیجه این همه پرسی را قبول نکرد.

بعداً ، دادگاه عالی اسپانیا برگزارکنندگان همه پرسی استقلال کاتالونیا را به شورش متهم و به حبس های طولانی مدت محکوم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала