حمايت اسرائيل از فروش اف ٣٥ آمريكايى به امارات

اشتراک
نتانیاهو: ما با خطر مشترکی روبرو هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ما همه با خطر مشترکی روبرو هستیم و بخوبی این موضوع را درک می کنیم.

وی در ادامه گفت:« مهم آن است که ما تعهدات دقیقی را از طرف آمریکا دریافت کردیم که بر اساس آن باید برتری نظامی خود را حفظ کنیم».

توافق امارات و اسرائیل در تجارت مشروب الکلی - اسپوتنیک ایران
توافق امارات و اسرائیل در تجارت مشروب الکلی

حفظ برتری نظامی اسرائیل، قانونی در آمریکا است که ایالات متحده را ملزم می‌کند از طرق مختلف از جمله ایجاد محدودیت برای فروش تسلیحات به سایر کشورهای منطقه غرب آسیا از حفظ برتری نظامی اسرائیل در این منطقه اطمینان حاصل کند.

اولین گام آشکار در این مسیر برقراری رابطه بین امارات متحده عربی و اسرائیل است. برقراری رابطه‌ای که یکی از مزایای آن تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به این کشور است. دفتر وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده اسرائیل با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات مخالفت نخواهد کرد.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک کنگره آمریکا از سال ۱۹۴۹ میلادی تا سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۳۷ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۰ میلادی این کمک‌ها به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است. بدین ترتیب، اسرائیل بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی آمریکاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала