آشوبگری ترک ها در مناطق ارمنی نشین فرانسه

© Sputnik / Алтан Гочер /  مراجعه به بانک تصاویر آشوبگری ترک ها در مناطق ارمنی نشین فرانسه
آشوبگری ترک ها در مناطق ارمنی نشین فرانسه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تظاهرات ستیزه جویانه ترک ها در مناطق ارمنی نشین وین و دسین فرانسه برگزار شد که در برخی موارد به آشوب تبدیل گردید.

به گزارش اسپوتنیک این خبر توسط پورتال LyonMAG و تعدادی از شاهدان عینی منتشر شده است.

فیلم های منتشر شده در توییتر جمعیت ده ها نفری مردان با به دست داشتن پرچم ترکیه را نشان می دهد. آنها با خواندن "الله اکبر" و شعارهای ضد ارمنی در خیابان ها حرکت می کنند. در یکی از ویدئوها دیده می شود که برخی از آنها ژست ها و حرکات نخصوص سازمان "گرگهای خاکستری"ملی گرایان ترک را نشان می دهند که احتمال می دهند این به اصطلاح "عملیات سرکوبگرانه " را ترتیب داده باشد.

حساب توئیتر "کمیسرهای پلیس" که خود را سندیکای ماموران پلیس سراسر فرانسه معرفی می کند ، ویدئویی از آنچه اتفاق می افتد را با این عنوان منتشر کرد: "عصر درمنطقه  وین ، ترک ها عملیات سرکوبگرانه علیه ارامنه را ترتیب داده و به یک گشتی پلیس حمله کردند. همکاران ما بار دیگر در مقابل 150 فرد بیش از حد هیجان زده خونسردی و شهامت خود را نشان دادند. " این سندیکا همچنین گزارش داد که ترک ها به یک ماشین پلیس آسیب رسانده اند.

ترکها با چکش و چاقو به تظاهر کنندگان ارمنی در فرانسه حمله کردند + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
ترکها با چکش و چاقو به تظاهر کنندگان ارمنی در فرانسه حمله کردند + ویدئو

یادآور می شود فرانسه در سال 2001 رسماً واقعیت داشتن نسل کشی ارامنه را در امپراطوری عثمانی پذیرفت . پیش از آن ، در سال 1915 ، این کشور ، همراه با انگلیس و روسیه ، جزو اولین کشورهایی بود که اقدامات امپراتوری عثمانی را در سطح جهانی محکوم کرد. در فرانسه ، طبق آمار ویکی پدیا ، 600 هزار ارمنی زندگی می کنند.

نسل کشی ارمنستان نابودی سیستماتیک ارمنی های قومی در قلمرو امپراتوری عثمانی در طول جنگ جهانی اول و بعد از آن است. به گفته منابع مختلف ، در نتیجه اقدامات مقامات ترکیه در آن سال ها ، از 800 هزار تا 1.5 میلیون ارمنی جان خود را از دست دادند. مقامات آلمان ، آرژانتین ، بلژیک ، کانادا ، ایتالیا ، اروگوئه و روسیه واقعیت داشتن  این نسل کشی را به رسمیت می شناسند. در برخی ازکشورها از جمله فرانسه و سوئیس ، انکار نسل کشی ارامنه پیگرد قانونی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала