اعلام آمادگی قدیروف برای ترک قدرت به دلیل موضع‌گیری در قبال مکرون

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی قدیروف برای ترک قدرت به دلیل موضع‌گیری در قبال مکرون
اعلام آمادگی قدیروف برای ترک قدرت به دلیل موضع‌گیری در قبال مکرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر جمهوری چچن از آمادگی خود برای ترک قدرت پس از موضع‌گیری اخیرش در قبال رئیس جمهور فرانسه، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن در کانال تلگرامی خود توضیحاتی را در مورد موضع‌گیری اخیرش در قبال امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از اظهارات وی درباره موضوع کاریکاتورهای پیامبر اسلام، ارائه نمود.

روزنامه ایرانی وطن امروز کاریکاتوری از مکرون منتشر کرد+عکس - اسپوتنیک ایران
روزنامه ایرانی "وطن امروز" کاریکاتوری از مکرون منتشر کرد+عکس

روز سه شنبه، قدیروف موضع رئیس جمهور فرانسه در حمایت از انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام را محکوم کرد. وی مکرون را به حمایت از تحریکات متهم کرده و خاطرنشان کرد که در واقع رئیس جمهور فرانسه "مسلمانان را به ارتکاب جنایات" تحریک می‌کند. رهبر چچن از مکرون خواست تا به حملات مذهبی "پیش از اینکه خیلی دیر شود"، پایان دهد. روز چهارشنبه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، در خصوص اظهارات قدیروف، اعلام داشت که رهبران جمهوری‌ها به سیاست‌های خارجی نمی‌پردازند. وی همچنین افزود که در چنین مسائلی باید از خط مشی رئیس دولت پیروی شود.

 قدیروف در پست تلگرامی خود اظهار داشت که وی مکرون را نه به عنوان یک سیاستمدار بلکه به عنوان یک مسلمان مورد خطاب قرار داده است. وی تأکید کرد که از سخنان خود دست نمی کشد و آماده تکرار آنها است. به گفته قدیروف، او به عنوان یک مومن، با رعایت دقیق احکام دین خود، حق این کار را دارد.

رهبر جمهوری چچن افزود: به دلیل این موقعیت، در صورت لزوم، من آماده هستم که پست خود را رها کنم، رنج بکشم یا جان خود را بدهم! اما نمی‌توانم و نمی‌خواهم که در سکوت، تمسخر دین توسط بی خدایان را نظاره کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала