نامه نخست وزیر پاکستان به رهبران کشورهای اسلامی

© AP Photo / Office of the Iranian Presidency نامه نخست وزیر پاکستان به رهبران کشورهای اسلامی
نامه نخست وزیر پاکستان به رهبران کشورهای اسلامی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمران خان، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد به رهبران کشورهای اسلامی نامه نوشته و خواستار همکاری آنها با یکدیگر برای مقابله با موج روز افزودن اسلام هراسی در کشورهای غیر اسلامی مخصوصاً کشورهای غربی شده است.

به گزارش اسپوتنیک عمران خان در توییتر خود نوشت: نامه من به رهبران کشورهای مسلمان برای همکاری با یکدیگر  در راستای مقابله با اسلام هراسی در حال گسترش در کشورهای غیرمسلمان ، به ویژه در کشورهای غربی که  باعث نگرانی روزافزون مسلمانان در سراسر جهان می شود.

​امروز حسن روحانی، رییس جمهور ایران نیز اعلام کرد توهین به پیامبر اسلام توهین به همه انبیا و ارزش‌های انسانی و زیر پا گذاشتن اخلاق بوده و خشونت را تشویق می کند

روحانی گفت : بی احترامی به یک پیامبر هنر نیست. ضد ارزش بوده و تشویق به خشونت است. اینکه احساسات میلیون‌ها نفر از مسلمان و غیرمسلمان را تحریک کنیم، هنر نیست. تعجب از کسانی است که ادعای هنر و دموکراسی دارند به نحوی ولو ناخواسته تشویق به خشونت می‌کنند.  

در ماه اکتبر ، موضوع انتشارمطالب  و کاریکاتورهای ضد اسلامی در اروپا دوباره در کانون توجه قرار گرفت. عصر روز 16 اکتبر ، در شهر کنفلانز-سن-هونورین فرانسه ، یک به نام معلم ساموئل پاتی مورد حمله قرار گرفت. یک تروریست در نزدیکی مدرسه ای که این آموزگار در آن تاریخ و جغرافیا تدریس می کرد به وی حمله کرد. ساموئل پاتی در آغاز درس آزادی بیان ، کاریکاتورهای حضرت محمد را که توسط مجله شارلی ابدو منتشر شده بود ، به کودکان نشان داد. تروریست گلوی معلم فرانسوی را برید.

پس از این حادثه ، امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که مقامات فرانسه "مبارزه فعال علیه دنبال کنندگان ایدئولوژی رادیکال و انجمن هایی را که ایجاد کرده اند" آغاز خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала