خصومت تحریمی نامحدود آمریکا نسبت به ایران

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر خصومت تحریمی نامحدود آمریکا نسبت به ایران
خصومت تحریمی نامحدود آمریکا نسبت به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد: خصومت آمریکا نسبت به مردم ایران محدودیتی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌های جدید علیه اشخاص و نهادهای ایرانی را نمایش خصومت نامحدود آمریکا نسبت به مردم ایران دانست.

وی در صحفه توئیتری خود نوشت:«خصومت آمریکا نسبت به مردم ایران محدودیتی ندارد. ایالات متحده نهادهای ایرانی را که پیشتر تحت سایر اتهامات ساختگی تحریم شده‌اند، تحریم می‌کند.

دیدگاه پوتین در مورد نقش سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
دیدگاه پوتین در مورد نقش سازمان ملل

با این حال، این اعتیاد آمریکا به تحریم‌ بی تتیجه بوده، تا جایی که  حتی مشاور امنیت ملی ایالات متحده نیز روز شنبه اعتراف کرد که آمریکا دیگر گزینههای چندانی برای تحریم ندارد».

شایان ذکر است که رابرت اوبرایان چندی پیش اظهار کرد یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که در حال حاضر تحریمهای زیادی علیه تهران و مسکو وضع کرده‌ایم. فرصت‌های خیلی کمی در اختیار داریم و چیز زیادی باقی نمانده است که بتوانیم انجام دهیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم در صفحه توئیتری خود نوشت:« مشاور امنیت ملی آمریکا، رابرت اُبرایِن، پذیرفته که ایالات متحده از توانایی تحریمی خود  برای تحمیل درد بیشتر به مردم ایران بیش از حد استفاده کرده است.

زمان آن فرا رسیده که آمریکا اذعان کند این کشور، "معتاد تحریم" است. این عادت را از خود دور کنید. جنگ اقتصادی بیشتر علیه ایران برای ایالات متحده، نفوذ کمتر - و نه بیشتر - به همراه خواهد داشت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала