چین شرکت‌های آمریکایی مرتبط با فروش سلاح به تایوان راتحریم می‌کند

© AP Photo / Andy Wongچین شرکت‌های آمریکایی مرتبط با فروش سلاح به تایوان راتحریم می‌کند
چین شرکت‌های آمریکایی مرتبط با فروش سلاح به تایوان راتحریم می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دلت چین در واکنش به فروش سلاح به تایوان به ارزش حدود 2 میلیارد دلار از تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شین هوآ، پس از آنکه ایالات متحده تصمیم گرفت نزدیک به 2 میلیارد دلار اسلحه به تایوان بفروشد، پکن از تحریم شرکت های آمریکایی خبر داد. و او در اینجا متوقف نخواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین ژائو لیجیان گفت: "ما به اقدامات لازم برای محافظت از حاکمیت و منافع امنیتی ادامه خواهیم داد."

این خبرگزاری گزارش داد: " طرف چینی تصمیم گرفت شرکت های آمریکایی، اشخاص حقیقی و حقوقی را که در فروش سلاح به تایوان مشارکت دارند، تحریم کند. "

پیش از این وزارت خارجه آمریکا فروش سلاح به تایوان به مبلغ 1.8 میلیارد دلار را تصویب کرده بود. شین هوا می نویسد، در پاسخ، پکن شرکت های آمریکایی، اشخاص حقیقی و حقوقی را که در این امر مشارکت دارند تحریم خواهد کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: " فروش اسلحه آمریکا به تایوان به طور جدی اصل یک چین و مفاد سه اعلامیه مشترک چین و آمریکا را نقض می کند و به حاکمیت چین و منافع امنیتی ما آسیب جدی می زند."

این دیپلمات در سخنان خود خاطرنشان كرد كه چین برای حفظ منافع ملی تصمیم به تحریم گرفت. از سه شرکت آمریکایی - لاکهید مارتین، بوئینگ دفاعی و ریتون به عنوان شرکت‌های تحت تحریم نامبرده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала