کشور بعدی در صف اعراب برای صلح با اسرائیل کیست؟

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiکشور بعدی در صف اعراب برای صلح با اسرائیل کیست؟
کشور بعدی در صف اعراب برای  صلح با اسرائیل کیست؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه "۱۳" تلویزیون اسرائیل اعلام کرد ، پیش‌بینی می‌شود کشور عربی بعدی که با تل‌آویو توافق صلح امضا خواهد کرد، احتمالا قطر باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این شبکه اسرائیلی می گوید به دنبال اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص پنج کشور عربی که با رژیم اسرائیل  سازش خواهند کرد، به ویژه پس از اعلام عادی‌سازی روابط سودان با رژیم اسرائیل  سوالات زیادی درباره این کشورها و همچنین هویت کشور سازشگر بعدی، به وجود آمده است.

این شبکه عبری‌زبان همچنین مدعی شد: با توجه به تلاش‌های آمریکا برای ترغیب کشورهای عربی دیگر برای عادی سازی روابط با اسرائیل ، احتمال می‌رود پس از سودان، قطر کشور بعدی باشد که قصد امضای توافق عادی سازی روابط با دولت اسرائیل را دارد. 

عربستان از تلاش‌های خود  برای حل‌وفصل اختلافات با قطر سخن گفت - اسپوتنیک ایران
عربستان از تلاش‌های خود برای حل‌وفصل اختلافات با قطر سخن گفت

شبکه اسرائیلی همچنین گزارش داد، اگر توافق صلح اسرائیل  با قطر مانند امارات و بحرین امضا شود ، این امر دستاوردی واقعی است، زیرا دوحه حامی جنبش حماس و اخوان المسلمین است.

این شبکه عبری‌زبان همچنین گزارش داد، قطر با امضای این توافق می‎تواند از اموری مانند خرید جنگنده‌های آمریکایی از نوع اف-۳۵ بهره‌مند شود؛ به ویژه اینکه قطر برای افزایش توانمندی نظامی خود به چنین جنگنده‌هایی نیاز دارد.

آمریکا، سودان و اسرائیل  روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک از توافق میان خارطوم و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط خبر دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала