مسکو امیدوار برگزاری نشست حضوری "پنج قدرت هسته ای" در شورای امنیت است

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو امیدوار نشست حضوری "پنج قدرت هسته ای" در شورای امنیت است
مسکو امیدوار نشست حضوری پنج قدرت هسته ای در شورای امنیت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیمیتری مدودف ، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد روسیه انتظار دارد یک نشست رو در رو با شرکت پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شود تا در مورد حادترین مشکلات بحث صورت گیرد و مهم این است که گفتگو در مورد موضوع سلاح های هسته ای ادامه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، مدودف  در مقاله خود به هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل متحد ، که در وب سایت شبکه  تلویزیونی RT منتشر شده ، یادآوری می کند که تعدادی از توافق نامه های اساسی بین المللی در محل کنفرانس خلع سلاح تصویب شده که در سال 1978 تاسیس شده است. معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه خاطرنشان ساخت : این اسناد با هدف تأمین امنیت مردم ، کاهش تنش بین المللی و تقویت اعتماد بین کشورها در زمینه رفتار با سلاح های هسته ای تصویب شده  است.

پوتین خواستار شرکت همه كشورهای هسته ای در معاهده استارت شد - اسپوتنیک ایران
پوتین خواستار شرکت همه كشورهای هسته ای در معاهده استارت شد

مدودف تأكید كرد: "اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی نقش ویژه ای در این روند ایفا كرد. امروز ما باید فوراً كارها را در این راستا ادامه دهیم. امیدواریم اجلاس حضوری پنج كشور هسته ای طبق پیشنهاد روسیه در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود تا در مورد حادترین مشكلات بشریت بحث شود".
دیمیتری مدودف ، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله خود همچنین اعلام کرد موضوع تمدید پیمان استارت نو نیاز به تصمیم گیری فوری دارد و طرف روسی مواضع خود را در این مورد تدوین کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала