رهگیری جنگنده پیشرفته آمریکایی توسط ارتش چین

© AP Photo / Ariel Schalitرهگیری جنگنده پیشرفته آمریکایی توسط ارتش چین
رهگیری جنگنده پیشرفته آمریکایی توسط ارتش چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش چین از شناسایی و رهگیری جنگنده آمریکایی بر فراز منطقه مورد مناقشه چین و تایوان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه China Morning Post، چین یک جنگنده آمریکایی که بر فراز شمال تایوان در حال پرواز بود را رهگیری کرد. این در حالی است که آمریکا این پرواز را انکار کرده است.

نقطه مهم دوران معاصر؛ پایان سلطنت آمریکا   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نقطه مهم دوران معاصر؛ پایان سلطنت آمریکا

نیروی هوایی تایوان نیز این اخبار را نادرست و خلاف واقعیت عنوان کرد، اما نیروی هوایی آمریکا چهارشنبه گذشته تایید کرد که یک فروند هواپیمای تجسسв این کشور برای مدت زمانی در منطقه مشغول گشت زنی بوده است.

برخی منابع خبری هوانوردی در توییتر حتی به شماره پرواز این هواپیما (۶۲-۴۱۳۴) اشاره کرده و نوشتند که این هواپیمای آمریکایی در فاصله ۳۱.۵۰۰ فوتی بر فراز تایوان در حال پرواز بوده است.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این باره گفت: تایید می ‌کنم که هواپیمای "آر سی-۱۳۵ " بر فراز شمال تایوان در حال پرواز بود. البته به دلایل امنیتی قادر به ارائه توضیحات بیشتر درباره ماموریت آن نیستم.

یک مقام ارتش چین در این زمینه گفت: برای اطمینان از این که این هواپیما قصد نابجایی نداشته باشد، آن را کاملا زیر نظر گرفتیم.

کولین کو استاد دانشکده مطالعات بین الملل در سنگاپور نیز گفت، این هواپیما یکی از پیشرفته ‌ترین‌ها در جهان است و بعید است به اشتباه وارد حریم هوایی تایوان شده باشد و خدمه آن مرتکب اشباه شده باشند.

این هواپیما ماموریت ‌های شناسایی شامل تصویربرداری و جاسوسی و انحراف سیگنال را انجام می‌دهد و سازنده آن کارخانه بوئینگ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала