6 راه برای فهمیدن اینکه سئو شما موفقیت آمیز نبوده است

CC0 / Pixabay/Simon / 6 راه برای فهمیدن اینکه سئو شما موفقیت آمیز نبوده است
6 راه برای فهمیدن اینکه سئو شما موفقیت آمیز نبوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
... اینگونه است که بازاریابان تجارت الکترونیک گاهی اوقات سلامت برنامه بهینه سازی موتور جستجو را ارزیابی می کنند. مطمئناً سئو شامل نقاط مبهم زیادی است.

در این راستا، ارزیابی کردن نیز به جای داشتن صرفا حسی نسبت به آینده، به داده نیاز دارد.

برای تعیین سلامت برنامه سئو خود از این شش روش به ترتیب استفاده کنید. یا میتوانید از  آموزش های سئو سایت استفاده کنید تجزیه و تحلیل معیارها در چندین سیستم، واضح ترین تصویر را به ما می دهد. اما به خاطر داشته باشید که اعداد موجود در یک پلتفرم احتمال دارد که با معیارهای یکسان در پلتفرمی دیگر مطابقت نداشته باشند.

ارزیابی سئو
1- پلتفرم های جستجوی سازمانی مانند seoClarity ، Searchmetrics و Ahrefs سریعترین راه برای سنجش عملکرد سئو هستند زیرا داده های چندین منبع را دریافت و تحلیل کرده و به داشبوردهای قابل خواندن تبدیل می کنند. در بسیاری از موارد ، بدون خروج از پلتفرم، می توانید مشکل را پیدا کنید. تنها ایراد آن، قیمت است.

2- Analytics - داده های حاصل از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics و Adobe، منبع اصلی شما برای شاخص های کلیدی عملکرد سئو خواهند بود: سفارشات ، درآمد و (مهم تر از هم) ترافیک. اگر آن ها عملکرد خوبی داشته باشند ، crawl کردن ، ایندکس کردن ، رتبه بندی و جذب کلیک از صفحه نتایج جستجو به سایت شما نیز خوب خواهد بود.

تجربه کاربر (user experience) سایت، قیمت گذاری، دسته بندی محصولات و سایر فاکتورهای غیر سئو ، تعیین می کنند که آیا یک جستجوگر منجر به کسب اطلاعات  می شود یا خیر. با این وجود ، معیار کلیدی سئو، ترافیک است.

همچنین به یاد داشته باشید که نرم افزارهای Analytics، دیگر داده های کوئری کلمات کلیدی قابل اعتماد ارائه نمی دهند. موتورهای جستجو این داده ها را در سال 2013 غیرقابل دسترس کردند. نرم افزارهای Analytics اکنون اکثر کلمات کلیدی را به عنوان "ارائه نشده (not provided)" گزارش می کنند. کلمات کلیدی باقی مانده نیز نمونه قابل اعتمادی از مجموعه داده ها نیستند.

3- Google Search Console - گزارش عملکرد Search Console (Overview > Performance) مطمئن ترین منبع ایمپرشن (impression) ، رتبه بندی و کلیک است. در تجربه من، اگرچه این موضوع محدود به گوگل می باشد، اما گوگل بیشتر از 90 درصد ترافیک جستجوی ارگانیک را در بیشتر سایت های تجارت الکترونیک ایجاد می کند.

Search Console همچنین شامل گزارش هایی در ارتباط با ایندکس کردن ، خطاهای سرور ، نقشه های سایت (sitemaps)، داده های ساختار یافته، لینک دهی خارجی و داخلی و ... است. گوگل از Search Console برای پی بردن به جزئیات مهم درباره سایت شما مانند مجازات دستی (manual penalty)، استفاده می کند.

استفاده از آن رایگان است. اگر ندارید، ثبت نام کنید.

4- اگر تبلیغات گوگل (Google Ads) را با Search Console لینک کنید، گزارشی درباره جستجوی ارگانیک ارائه می دهد. گزارش استاندارد پولی و ارگانیک در Google Ads، داده های زیادی را در مورد عبارات جستجویی که شما به خاطر آن ها ایمپرشن دریافت کرده اید، فراهم می کند (تبلیغات و یا لیست های ارگانیک).

به عنوان مثال ، اگر تبلیغی در نتایج جستجو برای "کفش قرمز" نمایش داده شود، "کفش قرمز" به عنوان یک عبارت جستجو در گزارش پولی و ارگانیک ظاهر خواهد شد ، صرف نظر از اینکه آیا نتیجه ارگانیک، ایمپرشن داشته است یا خیر.

برعکس ، اگر "کفش قرمز" ایمپرشن ارگانیک دریافت کند ، "کفش قرمز"، با صرف نظر از تبلیغ، در گزارش پولی و ارگانیک ظاهر خواهد شد.

این گزارش به مدیریت یک برنامه جستجوی جامع و کامل کمک می کند. این کار، روش دیگری برای ارزیابی تلاش های صورت گرفته در سئو می باشد.

5- ابزارهای رتبه بندی رایگان - من یک رابطه عاشقانه توام با نفرت با رتبه بندی دارم. در مجموع ، آنها یکی از مهمترین روش های تشخیص و پیگیری تأثیر روندهای کلمات کلیدی بر عملکرد ارگانیک می باشند. اما شاخص اصلی عملکرد به حساب نمی آیند. آنچه مهم است کلیک بر روی لیست مورد نظر می باشد ، نه جایگاهی که قرار دارد.

با این حال، اگر توانایی مالی یک ابزار جستجوی سازمانی را ندارید و برای تهیه نسخه پشتیبان از Google Search Console، به دیدگاه دومی در زمینه رتبه بندی نیاز دارید، پلتفرمی با نسخه محدود و رایگان که شامل اطلاعات رتبه بندی می باشد را امتحان کنید. به عنوان مثال می توان به SEMrush، Moz و Ahrefs اشاره کرد.

6- از کسی بپرسید - افراد زیادی هستند که می توانند مشکلات و مسائل مربوط به سئو را به صورت رایگان ارزیابی و بررسی کنند.

  • انجمن کمک رسانی وب مستر گوگل (Google’s Webmaster Help Community) – سوالات سئو خود را  در فروم سئو بپرسید و از سایر اعضای انجمن، از جمله کارمندان گوگل ، پاسختان را دریافت کنید. Webmaster World انجمن دیگری است که مسائل بسیار گسترده تری را پوشش می دهد. اعتبار هرکسی را که مشاوره می دهد، حتما بررسی کنید.
  • Webmaster Office Hours یک Hangout است که توسط John Mueller در گوگل برگزار می شود. تقویم چت زنده بعدی را چک کنید. بسیاری از متخصصان محترم سئو به طور معمول در آن شرکت می کنند.
  • توییتر - برقراری ارتباط با متخصصان سئو از طریق دنبال کردن و توییت مجدد به آنها را به عادتی برای خود تبدیل کنید. همچنین ، در مورد پست های وبلاگ آن ها به طور سازنده نظر دهید. به جای عبارت "مقاله فوق العاده ای است!" ، آنچه را که مفید دانسته اید، ذکر کنید و یا سوالی بپرسید که نشان دهد شما برای کار آنها ارزش قائل هستید. اگر وجهه خوبی از خودتان نشان دهید، احتمالا در صورت نیاز به شما کمک خواهند کرد.
  • لینکدین - به گروه های سئو مانند Search Engine Land ، Search Engine Watch و LinkedSEO بپیوندید. سوالات معنی دار بپرسید و پاسخ دریافت کنید. لینکدین به شما این امکان را می دهد تا اعتبار پاسخ دهندگان را با کلیک بر روی پروفایلشان، بررسی کنید. توصیه های شبکه سازی برای توییتر، که در بالا ذکر شد، در اینجا نیز استفاده می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала