ولیعهد عربستان: در صورت برقراری روابط با اسرائیل از واکنش ایران می ترسم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ولیعهد عربستان: در صورت برقراری روابط با اسرائیل از واکنش ایران می ترسم
ولیعهد عربستان: در صورت برقراری روابط با اسرائیل از واکنش ایران می ترسم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه اسرائیلی: بن سلمان خواهان برقراری روابط با اسرائیل است ولی از واکنش ایران، قطر و مردم عربستان واهمه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص، روز پنجشنبه در مقاله ای درباره دیدار حییم سبان میلیاردر اسرائیلی و دوست نزدیک ولیعهد عربستان سعودی، نوشت: در دیداری ولی ‌عهد محمد بن سلمان به حییم سبان گفته است که از واکنش ایران و مردم عربستان به برقراری روابط با اسرائیل می ‌ترسد.

گام های عربستان برای آغاز روابط با اسرائیل - اسپوتنیک ایران
گام های عربستان برای آغاز روابط با اسرائیل

سبان که از حامیان مالی حزب دموکرات در کارزار انتخاباتی فعلی است طی نشست مجازی ‌ای که دیروز چهارشنبه برگزار شد، برخی از محتوای این دیدار را به جو بایدن نامزد دموکرات ‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و کامالا هریس معاون بایدن افشا کرده است.

این میلیاردر مدعی شده است که بن ‌سلمان به وی گفته است در اینکه روابط دیپلماتیک کامل با اسرائیل برقرار کند، مردد است؛ چرا که به گفته او، این اقدام می ‌تواند هزینه ‌های سیاسی سنگینی در داخل بر او تحمیل کند.

طبق گفته‌ سبان، ولی ‌عهد سعودی گفته است که در مقطع کنونی نمی‌ تواند به همسایگان سازش کار خود (بحرین و امارات) بپیوندد، زیرا این اقدام منجر به قتل من به دست ایران، قطر و مردم عربستان خواهد شد.

روزنامه هاآرتص به زمان دیدار سبان و بن سلمان اشاره ‌ای نکرده ولی نوشته است که سبان جزو معدود دموکرات‌ هایی بوده است که به هنگام امضای توافق عادی ‌سازی روابط بین بحرین و امارات با تل‌آویو، در این مراسم حضور داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала