اوباما برای اولین بار بطور علنی از بایدن حمایت کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueاوباما برای اولین بار بطور علنی از بایدن حمایت کرد
اوباما برای اولین بار بطور علنی از بایدن حمایت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای اولین بار از جو بایدن ، نامزد دموکرات ریاست جمهوری این کشور بطورعلنی حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان ، اوباما  در یک میتینگ در حمایت از نامزد دموکرات ها در فیلادلفیا سخنرانی کرد.

رهبر سابق آمریكا گفت: "من برگشتم تا از شما بخواهم كمک كنید تا جو بایدن و كاملا هریس وارد كاخ سفید شوند."

علاوه بر این ، رئیس سابق دولت آمریکا  بار دیگر ارباب فعلی کاخ سفید ، دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است. وی مطلب منتشره  در روزنامه  نیویورک تایمز را به یاد آورد که طبق آن رهبر آمریکا در سال 2016 و 2017 در مجموع فقط 1.5 هزار دلار مالیات بر درآمد را پرداخت کرده است. اوباما خاطرنشان کرد که شاید در نوجوانی هنگام  کار در یک فروشگاه بستنی فروشی مالیات بیشتری نسبت به ترامپ پرداخت کرده باشد.

اوباما شماره تلفن خود را منتشر کرد
 - اسپوتنیک ایران
اوباما شماره تلفن خود را منتشر کرد

وی همچنین در مورد سیاست ترامپ در رابطه با  ویروس کرونا صحبت کرد. به گفته اوباما ، ترامپ قادر نخواهد بود از آمریکایی ها در برابر این بیماری همه گیر محافظت کند ، زیرا برای محافظت از خود ساده ترین اقدامات را انجام نداد.

اوباما رسماً حمایت خود را از بایدن در ماه آوریل اعلام کرد. با این حال ، او تا به حال شخصاً در یک مراسم عمومی در حمایت از بایدن صحبت نکرده بود. در سال 2016 ، اوباما برای حمایت از هیلاری کلینتون ، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ، مبارزات گسترده ای انجام داده بود.

در ماه اوت  ، اوباما از بایدن به عنوان برادر خود نام برد و گفت كه در صورت انتخاب شدن ، می تواند كشور را از اوضاع نابسامان خارج كند. وی همچنین ترامپ را دشمن دموکراسی اعلام کرد.

در همان ماه ، ترامپ اعلام کرد اوباما در دوره ریاست جمهوری خود موفق نبوده و به این دلیل در رسیدن وی به حکومت کمک کرده است. وی خاطرنشان کرد که اگر اوباما و بایدن وظایف خود را به درستی انجام می دادند ، وی در سال 2016 نامزد ریاست جمهوری نمی شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала