تخت روانچی: جزایر سه گانه تا ابد به ایران تعلق دارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photo تخت روانچی: جزایر سه گانه تا ابد به ایران تعلق دارد
 تخت روانچی: جزایر سه گانه تا ابد به ایران تعلق دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر حضور ایران در ترویج صلح و امنیت منطقه و همچنین مالکیت ایران بر جزایر سه گانه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مجید تخت‌روانچی روز سه‌شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد، پس از آنکه برخی کشورها عضو و همچنین منطقه اتهاماتی را متوجه ایران ساختند، درخواست وقت برای پاسخ کرد.

هشدار تخت روانچی در خصوص تضعیف سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
هشدار روانچی نسبت به تضعیف سازمان ملل

وی در این جوابیه گفت: ایران نقش انکارناپذیری در امنیت انرژی، حمل و نقل تجاری و ثبات در منطقه خلیج فارس ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: همزمان تحریم‌ها و محدودیت‌های ناعادلانه، ما را از ابتکارات اولیه دفاع از خود محروم کرد. اکنون مسئولیت ماست که از تکرار چنین وضعیت وحشتناکی جلوگیری کنیم. باید در نظر داشت که امنیت باید از درون، سرچشمه بگیرد و نمی‌توان آن را از خارج خریداری کرد. کسانی که در منطقه ما سالانه صدها میلیارد دلار صرف تسلیحات پیشرفته می‌کنند باید بدانند که هزینه های هنگفت نظامی نه مشروعیت و نه امنیت طولانی مدت ایجاد می‌کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در ادامه به جزایر سه‌گانه ایران اشاره کرد و افزود: از آنجا که موضوع مربوط به جزایر ایران در اینجا ذکر شده است، باید بگویم که جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، همیشه بخشی از ایران بوده‌اند. این جزایر ایرانی هستند و به همین ترتیب باقی خواهند ماند.

تخت روانچی بار دیگر بر اراده ایران برای گفت‌وگوی سازنده با همسایگان با هدف برطرف کردن سوء تفاهم‌ها و همچنین برقراری روابط دوستانه بین کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала