نظر کاربران شبکه های اجتماعی در مورد چالش ترسناک مومو در واتس اپ +عکس، ویدئو

© Photo / YouTubeMomo challenge
Momo challenge - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از کاربران و سایت‌های خبری در ایران به چالش خطرناک مومو که فرد را به انجام رفتارهای خشونت‌آمیز علیه فرد یا دیگران وادار می‌کند پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای اخیر کاربران فضای مجازی و بسیاری از سایت‌های خبری در ایران به موضوع چالش "مومو" اشاره می‌کنند و به والدین و دانش‌آموزان در استفاده از برنامه واتس اپ و پاسخ به اکانت ناشناس که تصویر پروفایل آن دختری با چهره ترسناک و معروف به "مومو" است هشدار می‌دهند.

بازی "مومو" از طریق واتس اپ قابل انجام است اما بیشتر از آن که شبیه بازی باشد شبیه یک چالش است و با پیام‌هایی شروع می‌شود که می‌پرسد: «سلام، میای بازی کنیم؟» سپس با ارسال عکس، ویدئو و پیام‌های صوتی ترسناک، و هک و سرقت اطلاعات تلفن همراه فرد، او را تهدید و وادار می‌کند وارد بازی شود و رفتارهای خطرناک انجام دهد.

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره آغاز چالش مومو در ایران و فراگیری آن گفت: «در روز‌های اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان‌های کشور به خصوص استان‌های جنوبی بوده‌ایم و برخی از کاربران واتس اپ که بیشتر آنها دانش‌آموز بوده‌اند از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و خارجی پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده‌اند که از آنها خواسته شده بود در بازی "مومو" شرکت کنند. اما بررسی‌های گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.»

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند "چالش مومو" مشابه چالش "نهنگ آبی" است با این تفاوت که بیشتر دانش‌آموزان مورد هدف قرار دارند تا آنها را دچار اختلالات روانی کند. این کاربران معتقدند اطلاع‌رسانی به موقع، هشدار به والدین و دانش‌آموزان و همچنین مدیریت در استفاده از تلفن همراه می‌تواند در کنترل این اتفاق موثر باشد.

View this post on Instagram

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند میلیاردها تومان خرج ساخت پیام‌ رسان برای استفاده کاربران داخل ایران شده است اما آنقدر این برنامه‌ها ناکارآمد هستند که کاربران از آن استفاده نمی‌کنند و این روزها معلمان و دانش‌آموزان نیز از واتس اپ استفاده می‌کنند که خطرات و آسیب هایی را برای قشر کودکان در پی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала