دانش آموز چینی با قد 221 سانتی متری برای گینس ثبت نام کرد + عکس

© AP Photo / Andy Wongدانش آموز چینی با قد 221 سانتی متری برای گینس ثبت نام کرد
دانش آموز چینی با قد 221 سانتی متری برای گینس ثبت نام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانش آموز 14 ساله چینی با قد 221 سانتی متری رکورد بلندترین نوجوان جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، دانش آموزی از چین با 221 سانتی متر قد برای نامزدی بلندترین نوجوان جهان برای کتاب رکوردهای گینس اقدام کرده است.

نوجوانی به نام شیائوی در چهاردهمین سالگرد تولد خود در روز یکشنبه، 18 اکتبر، برای تعیین رکورد توسط اعضای کمیته رکوردهای جهانی گینس رفت. دارنده پیشین این عنوان " قد بلندترین نوجوان جهان " اکنون یک فرد بزرگسال آمریکایی است به نام کوین بردفورد است که قد وی در 16 سالگی 216 سانتی متر بود. 

قد شیائوی 14 ساله با هیچ بیماری مرتبط نیست. از زمان کودکی این پسر بسیار بلندتر از همسالان خود بود. پدر و مادرش او را بیش از یک بار نزد پزشکان بردند، اما آنها به او اطمینان دادند که همه چیز کودک مرتب است. خود این نوجوان معتقد است که قد بلند او ژنتیکی است - پدر و مادر و همچنین پدربزرگ و مادربزرگ وی بلندتر از 180 سانتی متر هستند.

وی در سه سالگی به قد 160 سانتی متر رسید و در 11 سالگی قد او 206 سانتی متر بود. شیائوی به رشد خود همچنین ادامه داد. به همین دلیل در مدرسه، معلمان مجبور بودند دائماً میز و صندلی جدیدی برای او انتخاب کنند و همچنین چندین بار در سال لباس جدیدی سفارش دهند. نوجوان چینی متذکر شد که وی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مشکل دارد.

"در ابتدا من بسیار نگران بودم که دیگران در مورد من چه می گویند. اما معلم به من گفت، بدون توجه به شایعات مسیرم را دنبال کنم. " حالا همکلاسی هایش به او احترام می گذارند و او را "یائو مینگ کوچک" صدا می کنند - بازیکن بسکتبال سابق چین که در NBA بازی می کرد. قد وی 229 سانتی متر است. شیائوی خودش تمایلی به بسکتبال بازی کردن ندارد: او به دلیل صافی کف پا و کندروما - تومورهای غضروفی نمی تواند ورزش کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала