آغاز ساخت واکسن جدیدی برای پیشگیری همزمان از کرونا و آنفولانزا در روسیه

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز ساخت واکسن جدیدی برای پیشگیری همزمان از کرونا و آنفولانزا در روسیه
آغاز ساخت واکسن جدیدی برای پیشگیری همزمان از کرونا و آنفولانزا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر مرکز علمی ویروس شناسی و اپیدمیولوژی "وکتور" در روسیه اعلام کرد کار واکسن جدیدی برای پیشگیری همزمان از ابتلا به کرونا و آنفولانزا در این مرکز آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رنات مقصودوف در جلسه باشگاه بحث و مناظره "والدای" اطلاع داد " هم اكنون کار ساخت واكسن تلفیقی علیه ویروس كرونا و آنفلوانزای فصلی" در مركز تحت رهبری وی جریان دارد انجام می شود."

اخیراً دانشمندان دانشگاه لیورپول به این نتیجه رسیده اند که خطر مرگ افراد مبتلا شده به آنفولانزا و سپس ویروس کرونا چندین برابربیشتر است . آنها پس از اینکه گروهی از موشهای آزمایشگاهی را فقط به نوع جدید ویروس کرونا (SARS-CoV-2) و گروه دیگر موش ها را (با اختلاف چند روز) به طور همزمان به ویروس آنفلوانزای A و ویروس کرونا مبتلا کردند،  به این نتیجه رسیدند.

آزمایش‌ انسانی واکسن کرونای ایرانی از اواسط آبان آغاز می‌  گردد  - اسپوتنیک ایران
آزمایش‌ انسانی واکسن کرونای ایرانی از اواسط آبان آغاز می‌ گردد

یادآور می شود یک هفته پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خبر از ثبت دومین واکسن روسی ضد کرونا ساخته شده توسط مرکز "وکتور" داد. مرکز "وکتور " در شهر نووسیبیرسک دومین واکسن روسی علیه ویروس کرونا با نام "اپی واک کرونا"را ثبت کرده است.

آزمایشات پس از ثبت با شرکت 40 هزار داوطلب از جمله افراد بالای 60 سال و مبتلا به بیماری های مزمن ادامه دارد . ممکن است این واکسن از اول ژانویه در دسترس عموم قرارگیر . توصیه می شود این واکسن  دو بار ، به صورت عضلانی ، با فاصله حداقل 14-21 روز ، در دوز 0.5 میلی لیتر تزریق شود.

اولین واکسن روسی به نام  "Sputnik-V" ساخت  مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی به نام گامالیا در اوایل ماه اوت ثبت شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала