ارمنستان خواهان توضیح ناتو درباره استفاده از سلاح های این سازمان در درگیری های قره باغ شد

© REUTERS / Defence Ministry of Armenia ارمنستان خواهان توضیح ناتو درباره استفاده از سلاح های این سازمان در درگیری های قره باغ شد
 ارمنستان خواهان توضیح ناتو درباره استفاده از سلاح های این سازمان در درگیری های قره باغ شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ارمنستان از ناتو خواست تا علت استفاده از سلاح های ناتو در مناقشه قره باغ را توضیح بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ارمنستان روز یکشنبه گفت ارمنستان در سطح وزارت دفاع و وزارت امور خارجه از ناتو می خواهد تا توضیح دهد که آیا سران ناتو رضایت خود را برای استفاده از سلاح های خود در قره باغ داده اند یا خیر.

آذربایجان خواستار حضور ترکیه در گفتگوهای قره باغ شد - اسپوتنیک ایران
آذربایجان خواستار حضور ترکیه در گفتگوهای قره باغ شد

وی گفت: "ما باید توضیحی در مورد اینکه آیا سران ناتو به ترکیه چراغ سبز نشان داده اند. این موضوع تنها شامل جنگنده F-16 نیست (ایروان ادعا می کند که تجهیزات ناتو یک جنگنده Su-25 ارمنی را سرنگون کرده است). سرکیسیان گفت: هواپیمای بدون سرنشین - "بایراکتار" علیه غیرنظامیان نیز استفاده می شود. این هواپیما اختصاص به ناتو دارد.

سرکیسیان همچنین اظهار داشت که ایروان با حضور ترکیه به عنوان واسطه برای مذاکره  حل و فصل قره باغ مخاف است.

وی تأکید کرد که "ترکیه نمی تواند واسطه باشد".

سرکیسیان گفت: "ترکیه آشکارا از آذربایجان حمایت می کند، این کار را بسیار گستاخانه انجام می دهد و اصولاً طرف درگیری است. ما باید به عنوان یک طرف درگیری با ترکیه مذاکره کنیم ، نه یک واسطه."

پیش از این ایروان و باکو تصمیم داشتند از ساعت 00:00 هجدهم اکتبر (23:30 به وقت ایران، 17 اکتبر) آتش بس اعلام کنند. با این وجود، شنبه شب، طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند و صبح روز یکشنبه، شوشان استپانیان، سخنگوی بخش مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان گزارش داد که طرف آذربایجانی حمله‌ای را در جهت جنوبی خط تماس در قره باغ و در مرز با ایران، آغاز کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала