در کنگره آمریکا پیشنهاد شد تا ترکیه را از ناتو اخراج کنند

© REUTERS / Laura Hasaniدر کنگره پیشنهاد شد تا ترکیه را از ناتو اخراج کنند
در کنگره پیشنهاد شد تا ترکیه را از ناتو اخراج کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تولسی گابارد، نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا و عضو مجلس نمایندگان، خواستار حذف ترکیه از ناتو به دلیل درگیری در قره باغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته ملی ارمنیان آمریکا در توئیتر نوشت: تولسی گابارد، نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا و عضو مجلس نمایندگان، خواستار حذف ترکیه از ناتو به دلیل درگیری در قره باغ شد.

پایگاه ناتو در برابر حملات روسیه بی دفاع است - اسپوتنیک ایران
پایگاه ناتو در برابر حملات روسیه بی دفاع است

در این پیام آمده است: "در قطعنامه جدید حملات ترکیه به نیروهای نظامی آمریكا محكوم شد... تولسی گابارد خواستار خروج آنكارا از ناتو است."

همچنین اشاره شده است که حمایت ترکیه از آذربایجان در درگیری قره باغ، با مواضع ناتو مغایرت دارد. ... علاوه بر این، نویسندگان سند از درگیری شبه نظامیان توسط آنکارا در قره باغ و همچنین شرکت هواپیماهای اف -16 ترکیه در عملیات در منطقه جنگ خبر دادند.

پیش از این، منابعی در اپوزیسیون سوریه در مورد برنامه های آنکارا برای انتقال گروهی از جنگجویان به آذربایجان خبر داده بودند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اطلاعات مربوط به اعزام شبه نظامیان از سوریه به قره باغ را تکذیب کرد و بعداً روسیه، ایالات متحده و فرانسه را به حمایت نظامی از ارمنستان متهم کرد.

پیشتر نیز بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز در مورد استفاده ترکیه از تروریست ها در قره باغ صحبت کرده بود. علاوه بر این، طبق سرویس اطلاعات خارجی روسیه ، گروه های افراطی واقعاً به منطقه درگیری کشانده می شوند. به گفته سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، اینجا صحبت از صدها و حتی هزاران مزدور می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала