قانون جامع ایثارگران به کمیسیون اجتماعی مجلس ایران ارجاع داده شد

© Photo / IRNAقانون جامع ایثارگران به کمیسیون اجتماعی مجلس ایران ارجاع داده شد
قانون جامع ایثارگران به کمیسیون اجتماعی مجلس ایران ارجاع داده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 مهر) قوه مقننه و  در جریان بررسی طرح دوفوریتی استفساریه بند (ج) ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه با ارجاع این طرح به کمیسیون اجتماعی برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

قالیباف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک شکست جدی برای ایالات متحده است - اسپوتنیک ایران
قالیباف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک شکست جدی برای ایالات متحده است

براساس این گزارش در این استفساریه آمده است؛ آیا منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند «ج» ماده (112) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب   14/12/1395، شاغلانی هستند که در طول دوران دفاع مقدس (از   31/6/1359 تا   27/4/1367) در آن مناطق مشغول به کار بوده اند؟ پاسخ: بله

همچنین در جریان بررسی طرح مذکور علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ایران در دفاع از این طرح گفت: با تصویب این استفساریه در حال حاضر بازنشستگانی که از تاریخ 31 شهریور 59 تا 27 تیر 67 در مناطق جنگی مشغول فعالیت بوده اند و از مزایای قانون جامع ایثارگری برخوردار نیستند، می توانند از مزایا برخوردار شوند.

محمدحسن آصفری در تذکر شفاهی گفت: از آنجایی که این طرح ابهام دارد، بهتر است برای بررسی و اصلاح به کمیسیون ارجاع شود، زیرا با تصویب این طرح وضعیت افرادی که در حال حاضر در مناطق جنگی مشغول به فعالیت هستند، مشخص نیست و این شائبه برای آنها ایجاد شده که با تصویب استفساریه مذکور، از مزایا محروم شوند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ، تذکر این نماینده را وارد دانست و گفت: بهتر است این استفساریه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала