قالیباف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک شکست جدی برای ایالات متحده است

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر قالیباف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک شکست جدی برای ایالات متحده است
قالیباف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک شکست جدی برای ایالات متحده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران: جامعه جهانی در برابر اقدامات غیرقانونی ایالات متحده مقاومت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز- یکشنبه – مجلس، گفت: انقضای محدودیت تسلیحاتی در قطعنامه 2231 است که موعد امروز فرا میرسد و این موضوع شکستی برای دولت  کم خردآمریکا است که با وجود اقدام غیر قانونی در فعال کردن اسنب بک شکست خورد و این یک دستاورد برای ملت ایران است و باید گامهای مهمی در واکنش قبال فشارهای آمریکا  و فروش و خرید سلاح انجام پذیرد.

وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
متن بیانیه ی وزارت امور خارجه ایران برای پایان تحریم های تسلیحاتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله تورم و گرانی اشاره کرد و افزود: امروزه گرانی افسار گسیخته مساله همه مردم است. این روزها درد دل‌های همه مردم را چه در سیستان و بلوچستان و چه در عزاداری‌ها شنیدم. حرف اصلی مردم نجیب یک چیز بود و همه می‌گفتند فکری به حال گرانی‌ها کنید و همه به نوعی گلایه‌مند بودند. این یک واقعیت تلخ است که قیمت لجام گسیخته کالاهای اساسی زندگی مردم را تلخ کرده است. کارگران و معلمان نمی‌توانند سبد خرید خود را پر کنند. کارگران روزمزد شرمنده زن و فرزندان خود هستند.

قالیباف با اشاره به سوء مدیریت‌ها در کشور بیان داشت: سوء مدیریت‌ها باعث شده که مردم احساس بی‌پناهی کنند. امروز هر مسوولی فراتر از مسوولیت خود باید برای کنترل گرانی ها دست به کار شود. هر کاری که یک مسوول می‌تواند باید برای کاهش تورم‌ها انجام دهد. امروز همه بدانند که بگو مگوهای سیاسی برای مردم آب و نان نخواهد شد. همه مسوولین از ظرفیتها کشور برای کاهش گرانی‌ها استفاده کنند.

وی افزود: مشکل اصلی ما تمرکز نداشتن تصمیم گیران است. نداشتن اراده واقعی برای حل مسائل از چالش‌های عمده امروز کشور است. هیچ کس نباید بر طبل اختلافات بکوبد و هر آنچه برای خدمت به کشور است قدم بردارد. زمانی ما قوی می شویم که زن محروم بلوچ قدرتمند شود و کسی از تحصیل محروم نباشد کشور. ملت زمانی قوی خواهد شد که کسی با حسرت به قفسه‌های فروشگاهها برای خرید کالاهای اساسی نگاه نکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала