وزیر ارتباطات ایران خبر از تولید تبلت ارزان در کشور داد

© Photo / IRNAوزیر ارتباطات ایران خبر از تولید تبلت ارزان در کشور داد
وزیر ارتباطات ایران خبر از تولید تبلت ارزان در کشور داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهرمی: با حمایت از شرکت‌های داخلی، آنها می توانند در چند ماه آینده تبلت ارزان قیمت تولید کنند و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: از شرکت‌های داخلی حمایت کردیم و آنها در چند ماه آینده می‌توانند تبلت ارزان قیمت تولید کنند و در اختیار دانش آموزان قرار دهند. قیمت این تبلت‌ها حدود 2 تا سه میلیون تومان خواهد بود اما این قیمت هم برای برخی خانواده‌ها دشوار است و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشید.

آذری جهرمی به مجلس ایران فراخوانده شد - اسپوتنیک ایران
آذری جهرمی به مجلس ایران فراخوانده شد

وی ادامه داد: با تعدادی از نهادهای حمایتی هماهنگ کردیم و مقرر شد تا بخشی از تبلت مورد نیاز دانش آموزان مناطق محروم را تهیه کنند.

آذری جهرمی با گلایه از شایعه رایگان نبودن اینترنت شاد و سانسور شدن سخنانش افزود: اتفاقات خوبی در شبکه شاد افتاد و ظرفیت سازی خوبی انجام شد. هیچ پلتفرمی در کشور همانند شبکه شاد زیر بار اینترنتی نبوده و حتی این تعداد مخاطب نیز نداشته است اما اشکالاتی هم دارد؛ بنابراین همه باید برای رفع مشکلات شبکه شاد تلاش کنیم. یکی از اشکالات شبکه شاد، دسترسی نداشتن سه‌ و نیم میلیون دانش آموز به این شبکه است و این موضوع برای آینده کشور خوب نیست؛ بنابراین همه تلاشمان را می‌کنیم تا این آمار کاهش یابد.

آذری جهرمی تصریح کرد: روزانه سه میلیارد تومان یارانه بابت اینترنت رایگان به آموزش و پرورش از طرف دولت پرداخت می‌شود، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در زمان اوج مصرف از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند و هشت و نیم میلیون نفر نیز روزانه اینترنت رایگان مصرف می‌کنند.

وی گفت: اینترنت رایگان را به همه دانش آموزان و معلمان رسمی و غیررسمی ارائه دادیم. نیاز هر یک از کاربران در ماه حدود هفت گیگابایت است اما حدود 20 گیگابایت برای هر معلم طی سه ماه ارائه دادیم.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه موظف هستیم اینترنت مدارس شهرهای زیر20 هزار نفر را رایگان کنیم اما اکنون اینترنت همه مدارس را رایگان کردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала