قالیباف: پای کمک به مردم افغانستان ایستاده‌ایم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف: پای کمک به مردم افغانستان ایستاده‌ایم
قالیباف: پای کمک به مردم افغانستان ایستاده‌ایم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران در دیدار با رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اظهار داشت که بسیاری از مسائل دو کشور همسایه به یکدیگر گره خورده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بیان داشت: امروز شرایط کشورهای اسلامی منطقه جنوب غرب آسیا و شبه قاره حساس‌ترین زمان خود را می‌گذراند، زمانی که تاریخ را نگاه می‌کنیم همواره این مناطق با دخالت خارجی‌ها روبه‌رو بوده که باعث تداوم ناامنی‌ها شده است.

قالیباف تصریح کرد: تا زمانی که کشورهای منطقه و مردم این کشورها و اقوام مختلف آن به وحدت، هماهنگی و همدلی نرسند، نیروهای خارجی و در رأس آن آمریکا صرفا اهداف شوم خود را دنبال می‌کنند.

توئیت وزارت خارجه ایران در سالروز حمله نظامی آمریکا به افغانستان - اسپوتنیک ایران
توئیت وزارت خارجه ایران در سالروز حمله نظامی آمریکا به افغانستان

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: بسیاری از مسائل دو کشور ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده و ارتباط عمیق تاریخی و فرهنگی وجود دارد. پای کمک به مردم، استقلال و امنیت کشور افغانستان ایستاده‌ایم، امیدواریم با دولت جدید این مسیر به خوبی طی شود تا صلح پایدار در افغانستان و بین تمامی گروه‌های آن شکل بگیرد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران این نگاه وجود دارد که دولت، قانون اساسی و لویه جرگه افغانستان بر سر اصول ایستادگی کند تا امنیت باثباتی را در این کشور شاهد باشیم.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در جریان دیدار با رئیس مجلس ایران اظهار داشت: از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم، هدف ایران حمایت از صلح افغانستان در سایه جمهوری اسلامی افغانستان و قانون اساسی این کشور است.

عبدالله افزود: کشور ایران در طی ۴ دهه اخیر در کنار مردم افغانستان بوده که جا دارد از طرف مردم افغانستان از دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم. وی همچنین خاطر نشان کرد: روابط بین اعضای مجلس شورای اسلامی و لویه جرگه افغانستان می‌تواند برای پیشبرد اهداف که به سود مردم هر دو کشور است کمک کننده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала