باکو از انهدام سوخو 25 ارمنستان خبر داد

© Photo / Ministry of Defence of Armeniaباکو از انهدام سوخو 25 ارمنستان خبر داد
باکو از انهدام سوخو 25 ارمنستان خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آذربایجان از انهدام یک فروند سوخو-25 ارمنستان در خط تماس قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان از انهدام هواپیمای سوخو-25 نیروهای مسلح ارمنستان در خط تماس قره باغ خبر داد.

وزارت دفاع آذربایجان گفت: " در 17 اکتبر، حدود ساعت 11:11 (10:41 به وقت تهران) ، یک فروند هواپیمای سوخو-25 متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان  که قصد حمله هوایی به مواضع واحدهای ما در جهت منطقه جبرائیل را داشت به دنبال آتش بار واحدهای پدافند هوایی ما، منهدم شد."

به دنبال انتشار این خبر، ایروان خبر سرنگون شدن سوخو-25 نیروهای مسلح ارمنستان را نادرست خواند.

 دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان، شوشن استپانیان ، در مورد این بیانیه در صفحه خود اظهار نظر کرد: " "وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که در 17 اکتبر یک فروند هواپیمای  سوخو-25 متعلق به طرف ارمنی سرنگون شد. باز هم اطلاعات نادرست دیگری. "
 

خاطرنشان می‌شودذ که جنگ در خط ارتباطی قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه انداختن خصومت متهم می کنند، در قرهباغ گزارش می‌شود که بمباران شهرهای این جمهوری خودخوانده از جمله پایتخت آن، استپاناکرت صورت می‌گیرد. ارمنستان با این ادعا که آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند، وضعیت جنگی و - برای اولین بار - بسیج عمومی اعلام کرده است. بسیج جزئی در آذربایجان و در بعضی جاها وضعیت جنگی معرفی شد.

همچنین در تاریخ 9 اکتبر، وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به دعوت رئیس جمهور فدراسیون روسیه وارد مسکو شدند و بیش از 10 ساعت با همتای روس خود گفتگو کردند. در نتیجه، ایروان و باکو توافق کردند که از ظهر 10 اکتبر آتش بس در قره باغ را متوقف کنند  زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند و همچنین در مورد جزئیات خاص آتش بس توافق کنند. با این حال، در همان روز طرفین شروع به متهم کردن یکدیگر به نقض آتش بس کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала