مشاور امنیتی: در صورت پیروزی ترامپ سیاست آمریکا در قبال ایران سخت خواهد شد

© AP Photo / Aijaz Rahiمشاور امنیتی: در صورت پیروزی ترامپ سیاست آمریکا در قبال ایران سخت خواهد شد
مشاور امنیتی: در صورت پیروزی ترامپ سیاست آمریکا در قبال ایران سخت خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی ترامپ از سخت شدن سیاست ایالات متحده علیه ایران در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس سخنرانی رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ، وی روز جمعه در مجمع امنیتی آسپن اعلام کرد: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در 3 نوامبر منجر به سیاست سختگیرانه آمریکا در قبال ایران خواهد شد. "

ترامپ یا بایدن؟ ایران و سیاست خارجی آمریکا بعد از انتخابات  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترامپ یا بایدن؟ ایران و سیاست خارجی آمریکا بعد از انتخابات

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت انتخاب مجدد رئیس جمهور، دونالد ترامپ در انتخابات 3 نوامبر، سیاست دولت ممکن است چگونه باشد، گفت: " برای ایران بسیار دشوار خواهد بود که از مذاکره با ایالات متحده خودداری کند. ایرانی ها نمی خواهند اکنون با ما مذاکره کنند. بر اساس آنچه کشورهایی که با ایران رابطه دارند، در تهران منتظرند ببیند چه اتفاقی در انتخابات خواهد افتاد. "

به گفته دستیار رئیس جمهور آمریکا، "تهران ترجیح می دهد جوز بایدن، که پیش از این قصد خود را برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرده بود، در انتخابات پیروز شود." وی افزود: "بیایید ببینیم که بعد از انتخابات چه اتفاقی می افتد، اما من می دانم که اقداماتی که قبلاً علیه ایران انجام داده ایم برای اقتصاد آن بسیار دردناک است و در صورت انتخاب مجدد رئیس جمهور ترامپ، چنین فشارهایی افزایش می یابد." وی ادامه داد: " آنها تا چهار سال دیگر قادر به مقاومت در برابر رژیم تحریم نخواهند بود"، و ابراز امیدواری کرد که "یکی دو ماه پس از انتخابات آمریکا"، تهران مذاکره کند.

در اوایل ماه اوت، ایالات متحده بار دیگر ایران را به نقض توافق هسته ای متهم كرد و قصد خود را برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب رویه برجام اعلام كرد. در تاریخ 20 آگوست، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، درخواست واشنگتن را برای شروع روند بازگرداندن تحریم های سازمان علیه ایران به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد منتقل کرد. طبق گفته ایالات متحده، این تحریم ها ممکن است ظرف 30 روز دوباره آغاز شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала