علي اف: باکو تحت هیچ شرایطی با استقلال قره باغ موافقت نخواهد کرد

© Sputnik / Azerbaijani Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر علي اف: باکو تحت هیچ شرایطی با استقلال قره باغ موافقت نخواهد کرد
علي اف: باکو تحت هیچ شرایطی با استقلال قره باغ موافقت نخواهد کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الهام علی اف، رئیس جمهور اذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: "خط قرمز" برای آذربایجان به رسمیت شناختن استقلال قره باغ است ، تحت هیچ شرایطی نمی توان تمامیت ارضی آذربایجان را نقض کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اذربایجان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام نمود که باکو تحت هیچ شرایطی با استقلال قره باغ موافقت نخواهد کرد.

چرا شبه نظامیان سوری از جنگ در قره باغ منصرف می شوند؟  - اسپوتنیک ایران
چرا شبه نظامیان سوری از جنگ در قره باغ منصرف می شوند؟

پیش از این، نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان گفت که دستور کار مقامات ارمنستان شامل موضوع به رسمیت شناختن استقلال قره باغ است. نخست وزیر ارمنستان پیش از این در مورد تهدید بحران بشردوستانه در منطقه درگیری قره باغ هشدار داده بود و افزود که به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت جمهوری قره باغ، ضروری است.

"در مورد" خطوط قرمز "، ما این را به صراحت بیان کردیم و روسای مشترک گروه مینسک به خوبی از این امر آگاه هستند: تحت هیچ شرایطی نمی توان تمامیت ارضی آذربایجان را نقض کرد ، تحت هیچ شرایطی آذربایجان با استقلال قره باغ موافقت نمی کند".

وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان روز جمعه 9 اکتبر به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد مسکو شدند. مذاکرات آنها بیش از 10 ساعت به طول انجامیده و با تصویب یک توافق نامه به پایان رسید. این توافقنامه شامل چهار نکته برای حل اختلاف است. از جمله طرفین از ساعت 12:00 امروز 10 اکتبر در راستای اهداف انسان دوستانه و برای مبادله اسرای جنگی و سایر زندانیان و اجساد کشته ها آتش بس از طریق میانجیگری کمیته بین المللی صلیب سرخ را اعلام کردند. باکو و ایروان  همچنین توافق کردند که "مذاکرات اساسی با هدف دستیابی به یک توافق صلح  در اسرع وقت" آغاز شود. در عین حال  طرفین تغییر ناپذیری چارچوب مذاکرات در مورد مسئله قره باغ را مورد تأیید قرار دادند. متاسفانه دیرتر وزارتخانه های دفاع ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را بارها به نقض آتش بس در قره باغ متهم کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала