علی اف به ادعای استفاده آذربایجان از مزدوران در قره باغ پاسخ داد

© Sputnik / Azerbaijani Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر علی اف احتمال مذاکره با رهبر ارمنستان را رد کرد
علی اف احتمال مذاکره با رهبر ارمنستان را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت که هیچ کشوری هیچگونه مدارک و شواهدی در مورد استفاده باکو از مزدوران در قره باغ ارائه نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، علی اف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی France 24 گفت:  "ما هیچ مزدوری نداریم. این بیانیه رسمی ماست. بیش از دو هفته از آغاز درگیری می گذرد و هیچ کشوری هیچ مدرکی در این باره به ما ارائه نداده است. علاوه بر این ، ما به این نیازی نداریم. ما ارتش متشکل از بیش از 100 هزار رزمنده داریم. همه آنچه که امروز در میدان جنگ انجام می دهیم ، گواهی می دهد که ارتش ما قادر به آزادسازی سرزمین های خود است. "

یادآور می شود درگیری ها در قره باغ در 27 سپتامبر شدت پیدا کرد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به گلوله باران مواضع و نقاط مسکونی در امتداد خط  رویایی دو طرف متهم کردند. ایروان ادعا می کند که 4000 مبارز منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در کنار نیروهای باکو می جنگند.

اوایل ماه اکتبر ، روزنامه روسی "نووایا گازتا" چگونگی اعزام مزدوران مورد حمایت ترکیه از سوریه به قره باغ را فاش کرد. به نوشته این روزنامه ، یک سوری ترکمن تبار به نام سیف ابوبکر در حال ثبت نام جنگجویان  برای اعزام به قره باغ است. گفته می شود وی یکی از افراد وابسته به سازمان موسوم به  ارتش آزاد سوریه است.

گفتگوی پوتین و اردوغان درباره حل درگیری قره باغ
 - اسپوتنیک ایران
گفتگوی پوتین و اردوغان درباره حل درگیری قره باغ

پیش از این ، منابعی در سوریه  گفته بودند که ترکیه قصد دارد گروه جدیدی از مزدوران را از سوریه به آذربایجان منتقل کند. به گفته آنها ، ستیزه جویان برای یک دوره شش ماهه قرارداد منعقد می کنند .

14 اکتبر ، طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بار دیگراخبار  مربوط به اعزام شبه نظامیان از سوریه به قره باغ را تکذیب کرد. به گفته وی ، سوری ها "در سرزمین های خود با مشکلات خود درگیر هستند " و به قره باغ نمی روند.

از سوی دیگر بشار اسد رهبر سوریه اطلاع داده  که گویا ترکیه از تروریست های سوری و شبه نظامیان سایر کشورها در قره باغ استفاده می کند. سرگئی ناریشکین ، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اظهار داشت مزدوران سازمان های تروریستی بین المللی که در خاورمیانه می جنگند به طور فعال به منطقه درگیری در قره باغ کشانده می شوند و صحبت برسر صدها و حتی هزاران مزدور است .

در پایان ماه سپتامبر ، احمد کاظم ، رئیس شبکه حقوق بشر سوریه گفت که سرویس های ویژه ترکیه از ماه اوت آموزش شدید شبه نظامیان را در شمال سوریه آغاز کردند و گروه های اول را تحت ظاهر نظامیان ارتش ترکیه "برای شرکت در رزمایش " به آذربایجان انتقال دادند.

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، از انتقال 300 شبه نظامی سوری از طریق شهر گازیانتپ ترکیه به باکو خبر داد. به گفته وی ، این افراد متعلق به گروهی هستند که در منطقه حلب فعالیت می کنند. علی اف پس از اظهارات ماکرون ، با تأکید بر اینکه آذربایجان هیچ مزدوری ندارد ، خواستار عذرخواهی از پاریس شد.

مسکو اعلام کرده  که حضور شبه نظامیان سوری در قره باغ باعث نگرانی عمیق روسیه می شود. همانطور که در سرویس اطلاعات خارجی بیان شد ، خطر تبدیل شدن قفقاز به یک تکیه گاه جدید برای تروریست های بین المللی  وجود دارد و تروریست ها  از آنجا می توانند به روسیه رخنه کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала