درمان کرونا با هورمون عشق +عکس

CC0 / Pixabay / آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟
آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک پژوهشگر ایرانی به همراه همکارانش در دانشگاه تولیدوی آمریکا، استفاده از «هورمون عشق» برای درمان کرونا را موثر می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج پژوهشی پزشکی علی امامی، پژوهشگر ایرانی به همراه همکارانش که در دانشگاه «تولیدو» در ایالت «اوهایو» آمریکا به انجام رسیده، هورمون «اکسی‌توسین» که از آن با نام «هورمون عشق» نیز یاد می‌شود، ممکن است بتواند در درمان کووید-۱۹ کاربرد داشته باشد.

View this post on Instagram

درمان کرونا با هورمون عشق 💞

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers) on

یکی از جدی‌ترین عوارض عفونت ناشی از کرونا «توفان سیتوکین» است که در آن، بدن به بافت‌های خود حمله می‌کند. از طرفی هورمون «اکسی‌توسین» که در مغز تولید می‌شود و در تولید مثل و زایمان نیز نقش دارد، می‌تواند التهاب را کاهش دهد.

View this post on Instagram

A post shared by Alo Doctor | الودکتر (@ask.doctor) on

طبق اعلام پژوهشگران، در حال حاضر نیز هیچ روش درمانی برای کووید-۱۹ که به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده باشد، وجود ندارد و این بدان معناست که دارو‌های موجودی که می‌تواند بر روی واکنش ایمنی سازگار بدن کارکرده و جلوی «توفان سیتوکین» را در مراحل اولیه بیماری بگیرد، در اولویت است. در این پژوهش جدید پژوهشگران دانشگاه «تولیدو»، از یک پایگاه داده در «مؤسسه ملی سلامت» آمریکا برای تجزیه و تحلیل خصوصیت‌های ژن‌های تحت درمان با استفاده از دارو‌های نزدیک به «اکسی‌توسین» استفاده کردند.

View this post on Instagram

A post shared by @dariche_taze on

بسیاری از کاربران ایرانی ضمن تحسین و تشویق این پژوهشگر ایرانی امیدوارند پژوهش‌های انجام شده برای پیدا کردن دارو و درمان کرونا نتیجه‌‌بخش باشند. کاربرانی عنوان می‌‌کنند با تعطیل شدن شهر و ماندن مردم در خانه‌ها به مدت یک ماه می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد. این کاربران بر این باورند اگر نتوان به اتحاد و هماهنگی مردم و مسئولین این شیوع این ویروس منحوس را کنترل کرد بدون شک تا چندین سال و شاید همیشه باقی خواهد ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала