گزارش و تحلیل

تمرین جنگ هسته ای در آلمان

© Depositphotos.com / Curraheeshutterتمرین جنگ هسته ای در آلمان
تمرین جنگ هسته ای در آلمان    - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلاح های هسته ای آمریکایی در ترکیه آلمان ، بلژیک و هلند ذخیره می شوند. آلمانی ها قصد دفاع از چه کسی را دارند؟

اسپوتنیک با استناد به رسانه بیلد آلمان مینویسد: نیروی هوایی آلمان در حال حاضر با شرکای ناتو در حال تمرین دفاع از خاک اتحادیه ناتو با استفاده از سلاح هسته ای است. به گزارش خبرگزاری آلمانی  DPA  در این هفته  ناتو تعلیماتی به نام "ظهر ثابت قدم"  (Steadfast Noon)  آغاز کرد. در این عملیات بمب افکنی توسط جنگنده های قادر به حمل سلاح هسته ای در حال تمرین است.

امسال محل برگزاری این مانورها - پایگاه هوایی نورونیخ  واقع در سرزمین نوردراین- وستفالِن است. احتمالاً آنجاست که بر اساس داده های غیررسمی بمب های اتمی تاکتیکی آمریکایی B61  در پایگاه در بوخل (راینلاند-فالتس) ذخیره می شود.

آماده شدن مخفیانه آلمان و ناتو برای جنگ هسته ای  - اسپوتنیک ایران
آماده شدن مخفیانه آلمان و ناتو برای جنگ هسته ای

در همان زمان، تعلیمات  (Resilient Guard)   "گارد انعطاف پذیر" در بوخل ادامه دارد، جایی که نیروی هوایی در حال تمرین دفاع از پایگاه هوایی در آنجا قرار دارد. طبق گزارش بوندسوهر - نیروی مسلح آلمان ، عملیات با استفاده از سامانه های موشکی پاتریوت نیز در آنجا انجام می شود.

هواپیماهای Tornado  آلمان می توانند در صورت لزوم بمب های هیدروژنی B61  مستقر در بوخل را  حمل کنند برای اینکه نیروهای دشمن را از میدان نبرد خارج نمایند. هواپیماهای رزمی نیروی هوایی هلند ، بلژیک و ایتالیا نیز در تمرینات جاری شرکت می کنند.

به گفته کارشناسان نظامی ، در طی مانورهای "ظهر ثابت قدم" ، که به طور سنتی در ماه اکتبر برگزار می شود ، حمل امن سلاح های هسته ای آمریکایی از انبارهای ذخیره سازی زیرزمینی به هواپیماها و قرار دادن آنها در آنجا تمرین می شود. با این حال ، در طول تمرین ، پروازها بدون بمب انجام می شود. اطلاعات مربوط به سناریوی خاص تمرین هنوز منتشر نشده است.

امروزه ، خطر جنگ ، که در جریان آن ممکن است از سلاح های هسته ای استفاده شود ، در مقایسه با 30 سال پیش به طور قابل توجهی افزایش یافته است. دلیل آن فسخ پیمان INF توسط ایالات متحده با تأیید شرکای ناتو است که در تابستان 2019 از آن خارج شدند. آنها ادعا می کنند که روسیه چندین سال است که موشک های میان برد موسوم به 9M729 (طبقه بندی ناتو: SSC-8) را توسعه می دهد و بنابراین توافق نامه را نقض می کند.

چه کشوری می‌تواند آغازگر جنگ هسته‌ای باشد - اسپوتنیک ایران
چه کشوری می‌تواند آغازگر جنگ هسته‌ای باشد

آیا مسابقه تسلیحاتی جدید آغاز شده است؟

کارشناسان نظامی این مسئله را رد نمی کنند که جهان در آستانه مسابقه تسلیحاتی جدید قرار گرفته است. ایالات متحده در حال کار بر روی یک سیستم موشکی زمینی متحرک جدید است که در طول پیمان INF غیرقانونی بود. طبق برنامه های فعلی، آنها باید منحصراً به کلاهک های معمولی (یعنی غیر هسته ای) مجهز شوند. اما این امکان وجود دارد که برنامه ها تصحیح و از نو تنظیم شوند. علاوه بر این، مدت اعتبار آخرین توافق نامه مهم کنترل تسلیحات هسته ای بین ایالات متحده و روسیه، پیمان START III، در 5 فوریه 2021 منقضی می شود. طرفین اکنون در حال مذاکره در مورد تمدید آن هستند، اما مسکو اخیراً اظهار داشته است که دستیابی به توافق با واشنگتن در دوره ریاست جمهور دونالد ترامپ امکان پذیر نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала