کارشناس ایرانی: افرادی که فشار خون بالا دارند در معرض خطر کرونا هستند

© Fotolia / Andrei Tsalkoکارشناس ایرانی: افرادی که فشار خون بالا دارند در معرض خطر کرونا هستند
کارشناس ایرانی: افرادی که فشار خون بالا دارند در معرض خطر کرونا هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت ایلام: بسیاری از افراد از وجود فشار خون بالا در خود آگاه نیستند و در معرض خطر کرونا نیز قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اسد احسان زاده، کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت ایلام گفت: درصد مردم دارای فشار خون بالا هستند اما بسیاری از افراد جامعه حتی پرسنل درمان از این بیماری زمینه ای خود آگاه نیستند و در معرض خطر کرونا نیز قرار دارند.

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از ایده مصونیت جمعی کرونا - اسپوتنیک ایران
انتقاد سازمان بهداشت جهانی از ایده مصونیت جمعی کرونا

وی گفت: در طول تاریخ همواره تاریخ پاندمی هایی از بیماری های ویروسی وجود داشته و دنیا گرفتار شده و میلیون ها نفر بر اثر بیماری های ویروسی جان خود را ازدست دادند اما تاکنون ما آنها را تجربه نکرده بودیم.

احسان زاده افزود: قبل از کرونا بیماری هایی از جنس این ویروس بنام مرس و سارس شیوع یافت که قدرت کشندگی داشتند اما مرگ و میر آنها به اندازه کرونا نبود و کنترل شد. اما کرونا نمونه ای متفاوت از سایر بیماری ها است و در حال طول کشیدن است و نه تنها واکسنی برای آن ساخته نشده است بلکه داروی صد درصد موثری نیز برای این بیماری بدست نیامده است. داروهایی تجویز می شود اما تاثیر صددرصدی ندارند و همانگونه که در آمار وارقام کشوری و استانی مشاهده می شود تعداد مرگ و میر نسبت به آغاز بیماری که اطلاعی از آن نداشتیم نه تنها کمتر نشده بلکه در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه مرگ کشوری از 200 نفر در روز بالاتر رفته است، گفت: در استان نیز گاهی چهار تا پنج مورد فوتی ثبت می شود بنابراین اهمیت بیان موضوع برای جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

احسان زاده ادامه داد: پیگشری از کرونا اصل مطلب است و هیچ امیدی به ساخت دارو، واکسن و درمان در حال حاضر نباید داشته باشیم جهش ویروس و تغییر رفتار آن  از موانع کار و عدم ساخت واکسن است. برخی از مراکز دنیا ساخت واکسن کرونا را اعلام کردند و در حال به نتیجه رسیدن هستند اما بعد از 6 ما هنوز خبری از ساخت واکسن نیست.

کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت ایلام گفت: افرادای بدون علامت در جامعه با تردد در بیرون از خانه بیماری را انتقا ل می دهند خسارتی جبران ناپذیر برای خانواده ها ایجاد می کنند. مردم باید بیماری را جدی تر بگیرند، از تجمعات غیر ضروری پرهیز کنند و امیدواریم  با صحت و سلامت از این دوران عبور کنیم و از خسارات بیشتری که تاکنون ایجاد شده جلوگیری کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала