گزارش و تحلیل

ایمیل های بودار

© REUTERS / Carlos Barriaایمیل های بودار
ایمیل های بودار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا آقای مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده تعداد زیادی از ایمیل های وزیر اسبق امور خارجه ایالات متحده خانم هیلاری کلینتون را منتشر کرده است.

طبق عرف دیپلماتیک معمولا تنها زمانی چنین اتفاقی رخ می دهد که انقلابی در یک کشور روی داده باشد و نظام و رژیم جدید حاکم بخواهد نظام و رژیم سابق را رسوا کند وگرنه افشای ایمیل های یک وزیر خارجه حتی در صورتی که دستور رییس جمهوری برای برداشتن سطح محرمانه بودن آنها در اختیار باشد، امری بسیار شبهه بر انگیز به حساب می آید.

اولین بحثی مطرح شده این است که مگر در ایالات متحده انقلابی رخ داده که رییس جمهوری آن چنین دستوری صادر می کند.

دوما صحت این ایمیل ها از کجا باید تایید شود؟

سوما حتی در صورت صحت این ایمیل ها، آیا این همه ایمیل ها بوده یا اینکه دولت آمریکا بنا به ملاحظات سیاسی داخلی خود به صورت گزینشی ایمیل ها را منتشر کرده است.

اینکه بخشی از این ایمیل ها بخواهد خط و مشی خاصی در منطقه خاورمیانه را هدف قرار دهد خود نکته بسیار مهمی است که بسیار قابل تامل می باشد.

آیا هدف فقط این است که آبروی خانم کلینتون و دمکرات ها برود و یا اینکه نقشه دیگری در ذهن پلید سیاستمداران آمریکایی است که این ماجرا برای فراهم کردن زمینه آن می باشد.

آقای ترامپ ایرانی ها را وادار نکن کاری کنن که تا الان نکرده اند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آقای ترامپ ایرانی ها را وادار نکن کاری کنن که تا الان نکرده اند

به عنوان مثال آقای ترامپ تصمیم داشته باشد دستور انجام عملیات و یا حمله ای را صادر کند و نیاز داشته باشد قبل از انتخابات اذهان عمومی آمریکا را برای چنین اقدامی آماده کند.

به هر حال همه شواهد نشان می دهد که انتشار این ایمیل ها از روی استیصال ترامپ و حکومت اش بوده و امروزه آنها به جایی رسیده اند که دیگر اطمینان پیدا کرده اند شرایط انتخابات شدیدا به ضرر آنها است و باید به هر نحوی که شده آن را تغییر دهند.

همین اقدام هم نشان می دهد که آقای ترامپ و تیم همسو با او به قوانین و اعراف سیاسی درون آمریکا و یا جهان پایبند نمی باشند وحتی حاضر می باشند در صورت شکست در آمریکا کودتا کنند و قدرت را به زور هم که شده در دست نگه دارند تا ترامپ پای قدرت باقی بماند.

با توجه به این شرایط و علیرغم اینکه بسیاری انتشار این ایمیل ها را سورپرایز اکتبر می نامند و برخی دیگر باور دارند سورپرایز اکتبر هنوز نیامده و این ایمیل ها فقط زمینه ساز سورپرایز اکتبر است، به هر حال می توان تصور کرد که آمریکا به زودی شاهد تلاطم های بسیار زیادی خواهد بود و حتی این احتمال دارد که این کشور دچار جنگ داخلی شود.

علیرغم اینکه همه آمار و ارقام نشان می دهند که پیروزی رقیب آقای ترامپ در انتخابات قطعی می باشد اما همه می دانند که نتیجه انتخابات همیشه در لحظه های آخر مشخص می شود و بدیهی است که تیم آقای ترامپ برای آن لحظه ها برنامه های زیادی دارند.

حال چه قدر این نقشه ها بخواهند موثر باشند یا نه بحث دیگری است اما قطعا همه کشورهای جهان امروزه نفس را در سینه ها حبس کرده اند تا ببینند قرار است در آمریکا چه رخ دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала