نیویورک تایمز: ترامپ در دوره درمان نباید به دکمه هسته ای دسترسی داشته باشد

© REUTERS / Erin Scottنیویورک تایمز: ترامپ در دوره درمان نباید به دکمه هسته ای دسترسی داشته باشد
نیویورک تایمز: ترامپ در دوره درمان نباید به دکمه هسته ای دسترسی داشته باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته کارشناسان آمریکایی، دکمه سلاح های هسته ای در دوره درمان دونالد ترامپ نباید در دسترس وی باشد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از نیویورک تایمز، داروهایی که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای درمان ویروس کرونا داده می شود، می تواند بر وضعیت روحی وی تأثیر بگذارد و به طور قابل توجهی خطر تصمیم نادرست وی برای استفاده از سلاح هسته ای را افزایش دهد.

 ترامپ: در برابر ویروس کرونا مصون شده ام  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: در برابر ویروس کرونا مصون شده ام

این روزنامه در مطلب خود به نظر كارشناسان استناد می‌کند که به این واقعیت توجه نشان دادند كه تمایل ترامپ به اقدامات و اظهارات غیرقابل پیش بینی پس از ابتلا به کرونا بدتر شده است. یکی از نمایندگان تیم پزشکی رئیس جمهور آمریکا، برایان گاریبالدی، گفت که علاوه بر دوره درمان با داروی ضد ویروسی Remdesivir، رهبر آمریکا از داروی دگزامتازون استفاده می کرد، یک استروئید که باعث می شود فرد احساس سرخوشی، افزایش ناگهانی انرژی و حتی احساس آسیب ناپذیری کند. روزنامه نشانه های آنها را در این واقعیت می دید که رئیس جمهور علی رغم شرایطی که داشت، به طور فعال از توییتر استفاده می کرد و روزانه دو یا سه مصاحبه می کرد.

این نشریه بر این واقعیت متمرکز است که در گزارش های پزشک معالج رئیس جمهور، شان کانلی، هیچ اطلاعات مفصلی درباره تفاوت های ظریف وضعیت ترامپ و تمام داروهای تجویز شده به وی وجود ندارد. همچنین این نشریه نظر استاد موسسه فناوری ماساچوست، ویپین نارنگا را منتقل می‌کند:" تاریخ تلاش برای ایجاد ابهام در وضعیت روسای جمهور به قدمت جهان است. "

این کارشنان ادامه می‌دهد: "مشکل این است که دگزامتازون - تقریباً می تواند فرد را به یک شرایط پارانوئیدی سوق دهد. ما نمی دانیم چه مقدار از این دارو به او داده شده است. اگر او در نیمه شب دستور دهد و هیچ کس مانع او نشود، همه چیز به آمادگی دستیار نظامی وی برای عدم ارسال دستور به مقصد و آمادگی یک افسر ویژه در مرکز فرماندهی نظامی برای عدم پذیرش دستور صادر شده بستگی دارد. "

روزنامه درخواستی را به دولت فدرال ایالات متحده ارائه داد. نمایندگان دولت از گفتن اینکه اقدامات احتیاطی ویژه در صورت سناریوی توضیح داده شده در بالا انجام شده است، خودداری کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала