نظر مدیر موسسه گامالیا در مورد واکنش به واکسن کرونا در زنان و مردان

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر نظر مدیر موسسه گامالیا در مورد واکنش به واکسن کرونا در زنان و مردان
نظر مدیر موسسه گامالیا در مورد واکنش به واکسن کرونا در زنان و مردان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گینزبورگ در مورد واکنش به واکسن ضد کووید 19 در زنان و مردان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینزبورگ، مدیر موسسه گامالایا گفت که هرگونه واكنش به واكسن ویروس کرونا در مردان و زنان در همان روش آشكار می شود، اما اطلاعات قابل اعتماد آماری فقط پس از اتمام آزمایشات پس از ثبت واکسن در دسترس خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تفاوتی در واکنش های مردان و زنان به واکسن وجود دارد، گفت: "من متوجه نشدم، شاید وقتی 40 هزار واکسن می زنیم، آنگاه از نظر آماری اختلاف معنی داری پیدا شود، اما تاکنون نتوانسته ایم چنین تفاوتی را مشاهده کنیم."

در ماه آگوست وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از کووید 19 ثبت کرد که توسط مرکز تحقیقات الکتروشیمی و فناوری گامالایا تهیه و به طور مشترک با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شده است که نام آن Sputnik V می‌باشد. این واکسن در قالب تزریق دو جز دارو با فاصله سه هفته معرفی شده است.

آزمایشات بالینی پس از بازاریابی واکسن ویروس کرونا در 7 سپتامبر در مسکو آغاز شد و اولین شرکت کنندگان در 9 سپتامبر واکسینه شدند. در کل، 40 هزار داوطلب در این مطالعه شرکت می کنند، 10 هزار نفر از آنها دارونما دریافت می کنند، این برای آزمایش اثر واکسن لازم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала