حدود ۲۳ درصد مردم ایران دچار اختلالات روانی هستند

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehحدود ۲۳ درصد مردم ایران دچار اختلالات روانی هستند
حدود ۲۳ درصد مردم ایران دچار اختلالات روانی هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت ایران اعلام داشت که حدود ۲۳ درصد جمعیت این کشور به نوعی دچار اختلالات روانی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، احمد حاجبی، رئیس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اظهار داشت: مطالعات در دنیا نشان می دهد که در کشورهای با درآمد متوسط ۷۵ درصد افراد دارای اختلال روانی مانند افسردگی و اضطراب از خدمات درمانی استفاده نمی کنند. این میزان یک رقم جهانی است و در ایران نیز بین ۶۶ تا ۷۵ درصد افراد دارای اختلال روانی برای درمان به روانپزشکان، روانشناسان و متخصصان سلامت روان مراجعه نمی کنند.

کمبود سواد سلامت روان در ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کمبود سواد سلامت روان در ایران

رئیس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت ایران افزود: در ایران به ازای هر ۴۵ هزار نفر یک روانپزشک داریم. این میزان البته در کشور توزیع مناسبی ندارد و میزان توزیع روانپزشک در برخی مناطق کشور از این میزان کمتر و در برخی جاها بیشتر است. در این مورد یک استاندارد جهانی وجود ندارد و میزان دسترسی مردم در کشورهای مختلف به روانپزشک و روانشناس متفاوت است.

حاجبی بیان داشت: در ایران حدود ۲۳ درصد جمعیت به نوعی دچار اختلالات روانی هستند و البته در این مورد نیز استاندارد مشخصی در دنیا تعریف نشده است.

وی تصریح کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت حدود دو هزار کارشناس سلامت روان در شبکه بهداشتی کشور به مردم خدمات سلامت روان ارائه می کنند. این افراد کارشناسان آموزش دیده‌ ای هستند که در مباحث پیشگیری و مداخله هنگام بیماری روانی فعال هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала