مذاکرات روسیه با بولیوی درمورد صادرات واکسن روسی کرونا

© Photo / RDIFمذاکرات روسیه با بولیوی درمورد صادرات واکسن روسی کرونا
مذاکرات روسیه با بولیوی درمورد صادرات واکسن روسی کرونا   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر اسپرینچان ، سفیر روسیه در بولیوی اعلام کرد صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه مذاکرات با این کشور آمریکای لاتین درباره صادرات واکسن روسی علیه ویروس کرونا به نام Sputnik V را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس در کنفرانسی برای رونمایی از داروی ویروس کرونا "آویفاویر"  که هم اکنون به بولیوی صادر می شود ، گفت: "امروز ، مذاکرات بین صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه ... با وزارت بهداشت بولیوی برای بررسی مسائل مربوط به صادرات واکسن به بولیوی آغاز شد."

اسپرینچان افزود: "واکسن روسی برای انسان بی خطر است ... کشورهایی که در مجموع بیش از 50٪ از جمعیت جهان را دارند برای واکسیناسیون با Sputnik V ابراز علاقه کرده اند. در سالهای 2020-2021 ، بیش از یک میلیارد نفر با Sputnik V واکسینه می شوند."

پیشنهاد اعطای جایزه نوبل به سازندگان واکسن روسی Sputnik V  - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد اعطای جایزه نوبل به سازندگان واکسن روسی "Sputnik V"

وی توضیح داد که منظور تأمین واکسن برای انجام آزمایشات بالینی مرحله سوم نیست  که در حال حاضر در تعدادی از کشورها اجرا می شود بلکه در مورد صادرات برای واکسیناسیون بحث شده است."

در ماه اوت وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از نوع جدید ویروس کرونا  (کووید 19) ثبت کرده که توسط مرکز تحقیقات علمی ویروس شناسی گامالیا تهیه شده و به طور مشترک با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. نام آن "Sputnik V"است .

دو بخش این واکسن با فاصله سه هفته  به داوطلبان تزریق می شود.

آزمایشات بالینی پس از ثبت واکسن روسی از 7 سپتامبر در مسکو آغاز شد و اولین شرکت کنندگان 9 سپتامبر واکسینه شدند. در کل ، 40 هزار داوطلب در این مطالعه شرکت می کنند ، 10 هزار نفر از آنها دارونما و نه واکسن واقعی  دریافت می کنند چون  این برای آزمایش میزان اثربخشی واکسن کرونا لازم است.

 

کریل دیمتریوف، رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه اطلاع داد که این صندوق از بیش از 20 کشور جهان درخواست خرید یک میلیارد دوز واکسن ساخت روسیه علیه ویروس کرونا را دریافت کرده است. در همان زمان ، وی خاطرنشان کرد که روسیه در مورد تولید واکسن در پنج کشور توافق کرده است و ظرفیت های موجود اجازه تولید 500 میلیون دوز در سال را می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала