واکنش مقام روسی به اتهام آمریکا به روسیه و ایران در رابطه با واکسن کرونا

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مقام روسی به اتهام آمریکا به روسیه و ایران در رابطه با واکسن کرونا
واکنش مقام روسی به اتهام آمریکا به روسیه و ایران در رابطه با واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لئونید اسلوتسکی ، رئیس کمیته امور بین الملل دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه ، اتهامات وارده به روسیه ، ایران و چین در خصوص تلاش برای جلوگیری از ساخت واکسن کووید 19 در ایالات متحده را بی اساس می داند.

به گزارش اسپوتنیک، اسلوتسکی روز جمعه به خبرنگاران گفت: "اتهامات طرف آمریکایی علیه روسیه ، ایران و چین در خصوص  تلاش برای جلوگیری از دسترسی ایالات متحده به واکسن کووید 19 بی اساس و مضحک است."

وی معتقد است که چنین سخنانی " به احتمال زیاد از روی دلخوری" ایراد می شوند.

پشت پرده تولید واکسن کرونایی در روسیه   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پشت پرده تولید واکسن کرونایی در روسیه

رئیس کمیته امور بین الملل دوما گفت: "خوب است که آنها هنوز به بهانه یک مداخله افسانه ای دیگر پیشنهاد اعمال مجازات علیه فدراسیون روسیه برای ساخت واکسن  Sputnik V را مطرح نکرده اند."

اسلوتسکی در عین حال تأکید کرد که "واشنگتن بارها روش های رقابت ناعادلانه را نشان داده است."

نماینده مجلس دوما روسیه ا فزود : " با نهایت تأسف  همه گیری کرونا  از این قاعده مستثنی نبوده است. روسیه مطمئناً در این زمینه مزاحم و مانع کسی نمی شود. برعکس ، ما آماده همکاری گسترده در  عرصه مبارزه با ویروس کرونا هستیم. این یک چالش جهانی است."

پیشتر ویلیام اوانینا ، مدیر مرکز ملی ضد جاسوسی و امنیتی ایالات متحده (NCSC) اعلام کرده بود  روسیه ، چین و "ایران علاقه مند هستند آمریکا نتواند واکسن علیه کووید 19 بسازد.

اوانینا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Hearst  گفت: " آنها به محض ساخت واكسن مطمئناً مانع استفاده از آن خواهند شد. البته چین ، روسیه و ایران سه نقش آفرینی  هستند كه سعی می كنند از دسترسی ما به واكسن جلوگیری نمایند ."

وی گفت که آژانس های اطلاعاتی خارجی همچنین در تلاشند تا واکسن آمریکایی را بدزدند و از تولید آن جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала