برنامه جهانی غذا برنده جایزه صلح نوبل امسال شد

© AFP 2023 / Jonathan Nackstrandبرنامه جهانی غذا برنده جایزه صلح نوبل امسال شد
برنامه جهانی غذا برنده جایزه صلح نوبل امسال شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جایزه صلح نوبل سال 2020 به برنامه جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل متحد اعطا شد.

به گزارش اسپوتنیک،  جایزه نوبل به خاطر "تلاش برای مبارزه با گرسنگی ، کمک به بهبود شرایط برای دستیابی به صلح در مناطق درگیر"  به این نهاد بشردوست بین المللی اهدا شد.

برنامه جهانی غذا (WFP) بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان است که سالانه برای حدود چهار میلیون نفر غذا تهیه می کند. این سازمان در سال 1963 به عنوان ابزاری برای مبارزه با گرسنگی و فقر در کشورهای در حال توسعه تاسیس شد.

​این هفته کمیته نوبل اسامی برندگان رشته های فیزیولوژی و پزشکی ، فیزیک و شیمی و ادبیات را نیز اعلام می کند. هفته نوبل در تاریخ 12 اکتبر ، زمانی که مشخص می شود به چه کسی جایزه اقتصاد اعطا شده است ، پایان می یابد.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، مراسم اهدای جوایز به صورت آنلاین برگزار می شود. این رویداد در 10 دسامبر ، روز درگذشت آلفرد نوبل ، کارآفرین و مخترع سوئدی برگزار خواهد شد. میزان هر جایزه نوبل امسال به ده میلیون کرون سوئد (حدود یک میلیون دلار) افزایش یافته است.

جوایز نوبل به دلیل تحقیقات برجسته علمی ، اختراعات انقلابی ، ادای سهم عمده در فرهنگ یا توسعه جامعه اعطا می شود. نام این جوایز به نام بنیانگذارشان ، آلفرد نوبل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала