هدایت سازمان تجارت جهانی برای اولین بار توسط یک زن

© Sputnik / Ruben Sprichهدایت سازمان تجارت جهانی برای اولین بار توسط یک زن
هدایت سازمان تجارت جهانی برای اولین بار توسط یک زن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای اولین بار یک زن به عنوان رئیس سازمان تجارت جهانی انتخاب می شود و ریاست این سازمان را بر عهده می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، برای اولین بار یک زن به عنوان رئیس سازمان تجارت جهانی انتخاب می شود؛ بر اساس وب سایت سازمان تجارت جهانی، دایره نامزدهای این پست از پنج نفر به دو نفر کاهش یافته است: نمایندگانی از نیجریه نگوزی اکنجو–ایوه‌ آلا و جمهوری کره یو میونگ هی.

تیک تاک و وی چت - اسپوتنیک ایران
اعتراض چین علیه آمریکا در سازمان جهانی تجارت

در این بیانیه آمده است: دو نامزدی که بیشترین و عمیق ترین حمایت را از اعضای سازمان به دست آورده اند و متعاقباً به مرحله نهایی صعود می کنند، نگوزی اکنجو–ایوه‌ آلا از نیجریه و یو میونگ هی از جمهوری کره هستند.

همانطور که ذکر شد، بنابراین هفتمین مدیرکل سازمان تجارت جهانی یک زن خواهد بود، که یک رویداد تاریخی برای این سازمان است.

نگوزی اکنجو–ایوه‌ آلا در سال ۱۹۵۴ در اوگواشی-اوکو نیجریه متولد شد؛ طبق وب سایت سازمان تجارت جهانی، در دوره های مختلف به عنوان وزیر دارایی نیجریه، وزیر امور خارجه این کشور خدمت کرده و همچنین به عنوان مدیرعامل بانک جهانی خدمت کرده است.

میونگ هی در سال ۱۹۶۷ در شهر اولسان کره جنوبی متولد شد؛ وی در حال حاضر وزیر بازرگانی کره جنوبی است. میونگ هی اولین زنی در کشور شد که این پست را دریافت کرد.

پیش از این، روبرتو آزودو رئیس سازمان تجارت جهانی، گفته بود كه تصمیم دارد این پست را یک سال زودتر در ۳۱ آگوست سال جاری ترک كند.

آزوددو خاطرنشان کرد که تصمیم وی مربوط به وضعیت سلامتی وی و همچنین تمایل به دستیابی به موقعیت دیگر نیست.

وی گزارش داد که پس از بحث و گفتگو با خانواده اش، که برخی از آنها در ژنو (محل استقرار سازمان تجارت جهانی) زندگی می کنند و برخی دیگر در برزیل، تصمیم به برداشتن این قدم برداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала