اردوغان: ارمنستان می‌ خواهد در منطقه درگیری بزرگ ایجاد کند

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSاردوغان: ارمنستان می‌ خواهد در منطقه درگیری بزرگ ایجاد کند
اردوغان: ارمنستان می‌ خواهد در منطقه درگیری بزرگ ایجاد کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه ابراز داشت: ارمنستان می ‌خواهد در منطقه قفقاز جنوبی درگیری بزرگی را به راه بیاندازد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئيس جمهور ترکیه در مصاحبه با روزنامه قطری گفت: ارمنستان که در هر زمان ممکن به ملت ترک ابراز دشمنی می ‌کند، بزرگترین مانع سر راه صلح، ثبات و آرامی در منطقه است.

اولین گفتگوی پوتین با علی اف پس از  متشنج شدن اوضاع در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اولین گفتگوی پوتین با علی اف پس از متشنج شدن اوضاع در قره باغ

تلاش ارمنستان برای متهم ‌ساختن ترکیه در بحران با استفاده از ترفندهای مختلف پس از شکست سخت در جریان تلاش اخیر اشغال زمین ‌های بیگانه، نشان ‌دهنده ناامیدی آن است. این رفتار ارمنستان نشان‌ دهنده اینست که او می ‌خواهد در منطقه درگیری بزرگ ایجاد کند.

وی خاطر نشان ساخت که جامعه جهانی باید از استانداردهای دوگانه که در طول سال‌ه ای زیاد در قبال بحران قره‌ باغ استفاده می ‌شود‌، خودداری کند.

پیش از این نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفته بود که مشکل قره ‌باغ کوهستانی را نمی ‌توان با استفاده از خشونت حل کرد. به گفته وی، ارمنستان حاضر به سازش در راستای حل موضوع قره‌ باغ کوهستانی می ‌باشد، اما در صورتی که طرف مقابل نیز چنین آمادگی داشته باشد.

آرمن سرکیسیان رئيس جمهور ارمنستان به این باور است که تنها پس از "خروج ترکیه از بازی" ممکن است آتش در قره‌ باغ خاموش شود. این در حالیست که ترکیه بارها اعلام کرده است که در بحران قره‌ باغ دخیل نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала