نکات منفی اعمال قرنطینه سخت کرونایی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر نکات منفی اعمال قرنطینه سخت کرونایی
نکات منفی اعمال قرنطینه سخت کرونایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از دانشمندان انگلیسی خواستار رفع محدودیت‌های کرونایی و بازگشت این کشور به حالت عادی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، یک گروه از دانشمندان انگلیسی از مقامات این کشور خواستند محدودیت‌های اعمالی به دلیل همه گیری ویروس کرونا را رفع کنند تا مردم بتواند مصونیت جمعی از کووید-19 را بدست آورند. در این اعلامیه که به امضای نمایندگان دانشگاه های آکسفورد، ناتینگهام، ادینبورگ، اکستر، کمبریج، ساسکس و یورک رسیده است، این دانشمندان خواستار بازگشت این کشور به حالت عادی شدند.

کرونا دراسرائیل؛ افزایش تعداد جان‌باختگان علیرغم قرنطینه سختگیرانه - اسپوتنیک ایران
کرونا دراسرائیل؛ افزایش تعداد جان‌باختگان علیرغم قرنطینه سختگیرانه

در این بیانیه آمده است: ظریف ترین روش مبتنی بر تعادل بین خطرات و مزایای دستیابی به ایمنی جمعی این است که به هر کسی که کمترین خطر مرگ را (در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا و عواقب آن) دارد، اجازه زندگی طبیعی داده شود تا به طور طبیعی مصونیت ایجاد شود. برای انجام این کار، لازم است افراد در معرض خطر، تحت حفاظت بهتری قرار گیرند. ما این شیوه را دفاع متمرکز می‌نامیم.

دانشمندان اصرار دارند كه تعطیلی عمومی، زمانی كه به مردم دستور داده می‌شود كه خانه خود را ترک نكنند و مغازه‌ها ، رستوران‌ها و مراکز خدماتی بسته می‌شوند، بر سلامت عمومي تأثير منفي مي‌گذارد. در بیانیه دانشمندان آمده است: این (موضوع) اثرات کوتاه مدت و بلند مدت مخربی بر سلامت عمومی دارد.

دانشمندان در عین حال تأکید می‌کنند، افرادی که تحت تعریف گروه آسیب پذیر در برابر ویروس کرونا قرار می‌گیرند، باید تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته و محدودیت‌های دقیقتری در خصوص آنان اعمال شود. در این بیانیه آمده است: ما می دانیم که افراد مسن بیش از هزار برابر بیشتر از جوانان در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-19 قرار دارند. اما برعکس، برای کودکان ویروس کرونا خطر کمتری نسبت به سایر بیماری ها مانند آنفولانزا دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала