ماده‌ای مشابه روغن در محل آلودگی کامچاتکا یافت شد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر ماده‌ای مشابه روغن در محل آلودگی کامچاتکا یافت شد
ماده‌ای مشابه روغن در محل آلودگی کامچاتکا یافت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام سخنگوی کمیته تحقیق روسیه در مطالعات اولیه نمونه‌های آبهای ساحلی کامچاتکا، آلاینده‌ای مشابه با روغن صنعتی یافت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سوتلانا پترنکو، سخنگوی رسمی کمیته تحقیق روسیه به خبرنگاران اعلام داشت: در نمونه‌های آب گرفته شده از محل آلودگی و مرگ موجودات دریایی در سواحل کامچاتکا، ماده ای از نظر قوام، مشابه با روغن صنعتی شناخته شده است.

پرتاب موشک توپول-م در کامچاتکا+ویدیو - اسپوتنیک ایران
پرتاب موشک توپول-م به سوی کامچاتکا+ویدیو

سخنگوی کمیته تحقیق روسیه اظهار داشت: مطالعات اولیه نمونه های آبهای ساحلی نشان دهنده وجود آلاینده ای در آب دریا است که از نظر قوام شبیه روغن صنعتی یا ماده دیگری است که شامل اجزای روغنی است.

وی افزود که متخصصان و مجاری اجرای قانون به بررسی تمام منابع احتمالی آلودگی آب، از جمله مناطق دفن زباله مجاور منطقه آبی خلیج آواچینسکی و نوار ساحلی ساحل خالاکتیرسکی، ادامه می‌دهند.

در اواخر ماه سپتامبر، موج سواران گزارش دادند که رنگ اقیانوس در ساحل خالاکتیرسکی تغییر کرده است. به گفته آنها ، پس از شنا، مردم قرمز و چشمانشان متورم شده است. علاوه بر این، حیوانات دریای مرده در ساحل پیدا شدند. رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی نیز روز شنبه تصاویری از سواحل کامچاتکا کردند که در این مکان هزاران نوع جانور دریایی مرده شامل ماهی‌ها، جوجه تیغی‌های دریایی، هشت پا و سایر آبزیان به چشم می‌خورد.

کامچاتکا  شبه‌جزیره‌ای به درازای ۱۲۵۰ کیلومتر در خاور دور روسیه است. مساحت آن  ۴۷۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع و محل آن در میان اقیانوس آرام در شرق و دریای اُخُتسک در غرب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала