‌طرف آذربایجانی ‌برای شلیک ‌گلوله به خاک ایران عذرخواهی ‌کرد

© REUTERS / Defence Ministry of Armenia‌طرف آذربایجانی ‌برای شلیک ‌گلوله به خاک ایران عذرخواهی ‌کرد
‌طرف آذربایجانی ‌برای شلیک ‌گلوله به خاک ایران عذرخواهی ‌کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اصابت تعدادی گلوله توپ و راکت به خاک ‌ایران، گفت: مرزبانان ما هم طبق وظیفه‌ای که دارند ‌به دو کشور ارمنستان و آذربایجان اخطار و هشدار دادند و آنها نیز اشتباه صورت گرفته را پذیرفتند.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از تسنيم، سردار قاسم رضایی‌ در حاشیه بازدید از واحد‌های مرزی استان آذربایجان‌شرقی ‌اظهار داشت: در منطقه‌ای هستیم که مابین کشور آذربایجان و ارمنستان به هردلیلی مناقشه رخ داده و ما آرزو داریم این موضوع به زودی به پایان برسد.

آذربایجان: مناطقی نزدیک باکو توسط ارمنستان موشک باران شد  - اسپوتنیک ایران
آذربایجان: مناطقی نزدیک باکو توسط ارمنستان موشک باران شد

وی با بیان اینکه حدود 9 روز است که دو کشور در منطقه در حال جنگ هستند و  افزود: در این تبادل آتش، تعدادی از گلوله توپ‌ها و راکت‌های آنها به صورت‌ سهوی به خاک ما اصابت کرده و مرزبانان کشور ما هم طبق وظیفه‌ای که دارند به صورت‌ قانونی به دو کشور ارمنستان و آذربایجان اخطار و هشدار داده و آنها نیز اشتباه صورت گرفته را پذیرفته‌اند.

جانشین فرمانده ناجا با اعلام اینکه مقرر شده زاویه تیر‌اندازی دو طرف اصلاح شود، تصریح کرد: کشاورزان، کارگران و مرزنشینان در منطقه فعال هستند و همچنین مرزبانان ما با هوشیاری، آرایش لازم را اتخاذ و رصد و اشراف کامل بر مرزها دارند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار رضایی گفت: در منطقه مرزی، یک ملاقات با طرف آذربایجانی داشتیم و موارد لازم را اعلام کردیم و آنها نیز مراتب عذرخواهی خود را اعلام کردند.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز 27 سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала