Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

اوبراین: دست کم 3-4 کشور ممکن است به زودی روابط خود را با اسرائیل عادی کنند

© AP Photo / Aijaz Rahiاوبراین: دست کم 3-4 کشور ممکن است به زودی روابط خود را با اسرائیل عادی کنند
اوبراین: دست کم 3-4 کشور ممکن است به زودی روابط خود را با اسرائیل عادی کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید از احتمال پیوستن چند کشور عربی دیگر به روند عادی سازی روابط با اسرائیل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، حداقل سه تا چهار کشور می توانند در دو ماه آینده به توافقاتی برای عادی سازی روابط با اسرائیل بپیوندند.

 وی در گفتگو با دانشجویان در لاس وگاس گفت: "من فکر می کنم طی دو ماه آینده شاهد پیشرفت در آنجا خواهیم بود، من فکر می کنم حداقل سه یا چهار کشور به توافقنامه آبراهام بپیوندند."

ترامپ: ۴ کشور دیگر خواهان عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ۴ کشور دیگر خواهان عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند

به گفته وی، برخی از کشورهای عربی علاقه زیادی به عادی سازی روابط با اسرائیل دارند. همچنین تعدادی از کشورها هستند که مواضع سخت تری را اتخاذ می کنند.

اوبراین افزود: "و آنها قبلاً در ازای عادی سازی روابط خود با اسرائیل چیزی می خواهند."

 پیش از این طی مراسمی که در زمین چمن کاخ سفید برگزار شد، توافق نامه های جداگانه ای در مورد عادی سازی روابط اسرائیل با امارات و بحرین امضا شد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امضای خود را بر روی این اسناد قرار داد، به لطف نقش میانجی آنها امضا امکان پذیر شد. پس از آن، ایالات متحده، اسرائیل، امارات متحده عربی و بحرین با هم به اصطلاح " توافق نامه های ابراهیمی" را امضا کردند - توافق نامه هایی که راه را برای ایجاد ارتباط اسرائیل با کشورهای عربی باز می کند، اما محتوای دقیق این سند فاش نشده است. فقط مشخص است که اسرائیل موافقت کرد موقتاً تصمیم به گسترش حاکمیت به سرزمینهای کرانه باختری را موکول کند.

تا این مرحله، فقط مصر و اردن روابط دیپلماتیک با دولت یهودی داشتند - توافق نامه های 1978 و 1994 نیز از طریق واشنگتن مورد مذاکره قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала