اظهار نظر کرملین درباره اخبار مربوط به حضور شبه نظامیان سوری در قره باغ

© Sputnik / Alekseiy Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اظهار نظر کرملین درباره اخبار مربوط به حضور شبه نظامیان سوری در قره باغ
اظهار نظر کرملین درباره  اخبار مربوط به حضور شبه نظامیان سوری در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد حضور شبه نظامیان سوری در قره باغ باعث نگرانی عمیق در روسیه می شود.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد رهبر سوریه پیشتر گفته بود که ستیزه جویان از سوریه به قره باغ منتقل می شوند و ترکیه از تروریست های سوریه و سایر کشورها در قره باغ استفاده می کند. وی همچنین اظهار داشت که طیب اردوغان رهبر ترکیه آغازگر اصلی دور جدید درگیری در قره باغ است.

سرگئی ناریشکین ، رئیس سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه اعلام کرده  طبق اطلاعات موجود در این نهاد ، مزدوران عضو سازمان های تروریستی بین المللی که در خاورمیانه می جنگند به طور فعال به منطقه درگیری اعزام می شوند و ضمناً سخن برسر  صدها و حتی هزاران نفر شبه نظامی  رادیکال است.

پسکوف در گفتگو با خبرنگاران ، در پاسخ به این سوال پاسخ می داد که آیا فدراسیون روسیه قصد دارد در رابطه با انتشار گزارش هایی درباره حضور شبه نظامیان سوری  در قره باغ همچون سوریه عملیات ضد تروریستی در آنجا اجرا کند.

واکنش روحانی به جنگ قره باغ: آوردن تروریست‌ها را به نزدیک مرزهای ایران غیرقابل قبول است - اسپوتنیک ایران
واکنش روحانی به جنگ قره باغ: آوردن تروریست‌ها به نزدیک مرزهای ایران غیرقابل قبول است

پسکوف همچنین خاطرنشان کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد اقدامات متقابل احتمالی علیه شبه نظامیان از طرف روسیه در اختیار ندارد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا  ممکن است نگرانی روسیه به شکل  مقابله مشخص با شبه نظامیان ابراز شود، گفت  : "در حال حاضر ، من از این موضوع آگاهی ندارم."

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала